سخن بزرگان ...

حضرت امیرالمومنین علی (ع)

دوازده پیام مدیریتی از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام:

۱- به جای ازدیاد کارها به تداوم صحیح آنها بیندیشید. «حکمت ۲۷۰»

۲- برای رسیدن به هدف ها و مقام های بلند، همّت بلند داشته باشید. «خطبه ۲۱۱»

۳- از تجارب و اندرزها پند بگیرید و از آنها بهره برداری کنید تا دچار نقص نشوید. «نامه ۳۱، خطبه ۱۷۵»

۴- از شدت سختی نهراسید، زیرا هراس، شکننده تر از خود کار است و به گشایش امور امیدوار باشید. «حکمت ۱۶۶ و ۲۴۶»

۵- اگر به انجام مسئولیتی گردن نهادید، به آن وفا کنید. «حکمت۳۲۷»

۶- هیچ وقت کارهای اهم را فدای امور مهم نکنید. «حکمت ۲۷۱»

۷- پیش از پذیرش هر کاری، به دانش آن مجهز شوید. «حکمت ۴۳۹»

۸- خویشتن را اصلاح کنید تا خداوند کارهای شما را اصلاح کند. «نهج البلاغه»

۹- پست ها، امانت و وسیله خدمتگذاری اند، نه منبع بهره برداری. «خطبه ۱۳۱»

۱۰- پست ها میزان آزمایش شمایند، بکوشید تا سربلند بیرون آیید. «خطبه ۳۳»

۱۱- مشورت پذیر باشید، اگر مشورت نکنید، تباه می شوید. «نامه ۶۹»

۱۲- با زیردستان خود مانند پدری مهربان رفتار کنید. «نامه ۵۲»

[ چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 9:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یه روز یه قزوینیه میره آمریکا ...

افسران - یه روز یه قزوینیه میره آمریکا ...

[ سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:شهید بابایی + اسرائیل + پپسی + کاوشگر روز, ] [ 9:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

برداشتی از نام گذاری سال 94 توسط رهبری

داشتی از نام گذاری سال 94 توسط رهبری

 

رهبری در راستای این سنت حسنه، امسال را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامیده اند که به نظر می رسددر خصوص نامگذاری امسال نکات ذیل قابل تأمل است:

 
یکم _ با بررسی در نامگذاری سال های گذشته در می یابیم که برخی از عناوین انتخاب شده سالانه، با هدف تعظیم و تجلیل موضوع و دسته دیگری از آنها با هدف ترمیم و اصلاح موضوع، نامگذاری شده است. عناوینی مثل سال رسول اعظم (ص) سال امام علی (ع) و سال امام خمینی (ره) از جمله مواردی هستند که برای تعظیم و تکریم موضوع نامگذاری شده اند و مواردی مانند سال مبارزه با اسراف، سال صرفه جویی، سال پاسخگویی سه قوه، سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سال جهاد اقتصادی و ... در حقیقت با هدف توجه بیشتر و پر کردن خلایی که از سوی مقام معظم رهبری احساس شده برای سال های مختلف انتخاب شده اند.
 
دوم _ با این نگاه، نامگذاری امسال به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» قطعا از جمله موارد مرتبط با تجلیل و تعظیم موضوع نیست بلکه این نامگذاری نیز مانند برخی از موارد سال های گذشته به منظور ترمیم و اصلاح یک خلا انتخاب شده است. از نگاه مقام معظم رهبری دولت مستقر در جمهوری اسلامی، دولت یک حزب و جریان خاص نیست هر چند این دولت از یک سلیقه سیاسی خاص برخوردار باشد. سیاست راهبردی رهبر انقلاب در تمام دوره های گذشته بر تقویت دولت ها بنیان نهاده شده است. از نگاه ایشان دولت ضعیف، قبل از اینکه به یک جریان سیاسی لطمه وارد کند به اساس جمهوری اسلامی لطمه می زند.
 

سوم _ اینکه کدام یک از این دو باید زبان و دل خود را با دیگری تطبیق دهد نیز در بیانات رهبری به صراحت بیان شده آنجا که ایشان در پیام نوروزی فرمودند: «دولت، کارگزار ملت، و ملت کارفرمای دولت است، و هر چه همکاری دولت و ملت بیشتر باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت، بنابراین هم دولت باید واقعاً ملت را قبول داشته باشد و ارزش، اهمیت و تواناییهای مردم را به‌درستی بپذیرد در سیاست گذاری خارجی و داخلی به آن تکیه کند، و هم ملت باید به معنای واقعی کلمه به دولت اعتماد کند» آ

 چهارم_خلاصه رهبری با نگاه  تیز بین  و با بصیرت خویش این شکاف را در جامعه رو به گسترش رادیده که چگونه دشمن با القاء گری خویش  و برخی عناصر داخلی با غفلت خویش دارند این شکاف بین  دولت و ملت راعمق می بخشند تا از این گرداب حاصله ماهی مقصود خویش را صید کنند  بنابراین بر تحقق اوامر رهبری  هوشیاری دو سویه هم  از دولت مردان  محترم و هم از سوی مردم عزیزی ایران اسلامی می طلبد

 
پی نوشت: از سال ۷۳ که نامگذاری سالانه توسط رهبر انقلاب صورت گرفته عناوین ذیل برای هر سال انتخاب شده است:
۷۴ «انضباط اقتصادی و مالی» 
 سال ۷۵ «مبارزه با اسراف»
 سال ۷۶ «جلوگیری از اسراف»
 سال ۷۷ «صرفه‌جویی»
 سال ۷۸ «امام خمینی» (رحمةاللَّه‌علیه)
 سال ۷۹ «علی بن‌ابیطالب» (علیه‌السّلام)»
 سال ۸۰ «اقتدار ملی و اشتغال»
 سال ۸۱ «عزّت و افتخار حسینی»
 سال ۸۲ «نهضت خدمت‌‌رسانی به مردم»
 سال ۸۳ «پاسخگویی سه قوه»
 سال ۸۴ «همبستگی ملی و مشارکت عمومی»
 سال ۸۵ «پیامبر اعظم» (صلی الله علیه و آله)
 سال ۸۶ «اتحاد ملی و انسجام اسلامی»
 سال ۸۷ «سال نوآوری و شکوفایی»
 سال ۸۸ «حرکت مردم و مسئولین به سوی اصلاح الگوی مصرف»
 سال ۸۹ «همت مضاعف و کار مضاعف»
 سال ۹۰ «سال جهاد اقتصادی»
 سال ۹۱ «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی»
 سال ۹۲ «سال حماسه‌ سیاسی و حماسه‌ اقتصادی»
 سال ۹۳ «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی»
 سال ۹۴ «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی»
[ سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:عناوین سالها + رهبر + کاوشگر روز, ] [ 9:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مقایسه جالب مدال های ژنرال های سرشناس عرب با سردار قاسم سلیمانی

تصویری که این روزها در صفحات فیسبوک دست به دست می شود، چهار نفر را نشان می دهد؛ اولی پادشاه اردن است که بر سینه اش تعداد زیادی مدال نصب شده و طراح شوخ طبع، ذیل آن نوشته «جنگجویی شرکت کننده در 50 جنگ در محیط پلی استیشن در لاس وگاس که 1250 گرم مدال بر سینه دارد.»

 
مقایسه جالب مدال های ژنرال های سرشناس عرب با سردار قاسم سلیمانی /عکس
 
نفر بعدی امیر بحرین است که با عنوان امپراتور بحرین از وی یاد شده و ذیل تصویرش نوشته شده است «شرکت کننده در جنگ های صید موطلایی ها در تفریح گاه های موناکو و ... با 870 گرم مدال».
 
«سلطان صحرا» نفر سومی است که با تعداد زیادی مدال بر سینه نشان داده می شود و ذیل آن آمده است: «خالد بن سلطان مشارکت کننده در ولگردی و تماشای صفحات نمایشی در اتاق عملیات طوفان صحرا با 650 گرم مدال برسینه».
 
نفر بعدی کسی نیست جز سردار قاسم سلیمانی که بر سینه اش به جای مدال یک علامت سوال نشانده اند و نوشته اند: «شرکت کننده در بیش از 50 جنگ و درگیری که متهم است در یک زمان در بیش از یک جبهه می جنگد، اما چگونه ؟ این را از من نپرسید، او هیچ مدالی ندارد.»
 

پای این طرح ها، پیام های زیادی به چشم می خورد و هر کسی نظری داده است؛ اما در بیشتر این پیام ها، ژنرال های منطقه را جنگجویان پوشالی معرفی کرده اند و درباره قاسم سلیمانی گفته اند که او مرد بی ادعای صحنه های نبرد است و به جای ژست های هالیوودی و حرافی، پای خاکریزها ایستاده و به صورت واقعی مرد میدان های سخت است و یک قهرمان حقیقی.

[ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:مدال + قاسم سلیمانی + کاوشگر روز, ] [ 9:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تسبیح حضرت فاطمه(س) بالاترین نوع ستایش خدا

امام محمد باقر علیه‌السّلام فرمود: خداوند به هیچ نوع ستایشی بالاتر از تسبیح حضرت فاطمه سلام الله علیها عبادت نشده است و اگر چیزی بالاتر از این بود، حتماً پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله آن را به فاطمه سلام الله علیها می‌آموخت.

متن حدیث:

عن ابی جعفر علیه السّلام قال: ما عُبِدَ اللهُ بشیءٍ مِنْ التحمیدِ افضلَ مِنْ تسبیحِ فاطمةَ سلام الله علیها و لو کانَ شیءٌ لَنَحَلَهُ رسولُ اللهِ صلّی الله علیه و آله فاطمةَ سلام الله علیها.

[ دو شنبه 3 فروردين 1394برچسب:حدیث + سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 10:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آشنایی با «خلیج فارس» و 5 کاوشگر برتر دریایی در جهان

حضور در آب های آزاد و اقیانوس ها یکی از کلید واژه های بسیار مهم قدرت و اقتدار ملی در دنیای امروزه بوده و می توان گفت کشورهایی واقعا نیرومند هستند که در سطح گسترده ای، در آبهای آزاد حضور دارند. این حضور نه فقط به شکل نظامی و بلکه در قالب تجاری، نفتکش ها، شناورهای صیادی، تحقیقاتی و انواع مختلفی از شناورها می باشد.

اما قبل از حضور در یک ناحیه نیاز به شناخت آن منطقه و جغرافیا خاص آن قطعا احساس می شود. دریا نیز به مانند خشکی و آسمان در هر نقطه از این کره خاکی شکل خاص خود را داشته و برای حضور در آن منطقه بایستی ابتدا در این مناطق اقدام به عملیات اکتشافی و نقشه برداری کرد.

به همین منظور است که نسلی از کشتی ها با ماموریت خاص نقشه برداری و شناخت جغرافیایی دریایی طراحی و ساخته شده که با عنوان "شناورهای اقیانوس شناسی" نیز شناخته شده و امروزه در تمام کشورهای پیشرفته فعال می باشند. با تعدادی از این شناورها در این مطلب آشنا خواهیم شد.

کلاس Echo

بدون هیچ شک و شبهه ای کلیه مورخان و متخصصین در این مسئله موافق هستند که قدرت دریایی بود که انگلستان در از یک جزیره کوچک در شمال اروپا تبدیل به یک ابرقدرت جهانی کرد. نیروی دریایی به همراه ناوگان تجاری این کشور رمز قدرت انگلستان در قرن 19 و نیمه اول قرن بیستم میلادی بود.

امروزه نیز با وجود کاهش قدرت انگلستان در عرصه های مختلف این کشور همچنان یکی از بازیگران موثر در صحنه بین المللی بوده و نیروی دریایی انگلیس نیز یکی از این اهرم های قدرت به حساب می آید. در ناوگان نیروی دریایی انگلستان دو فروند کشتی اقیانوس شناسی کلاس Echo وجود دارد که وظیفه نقشه برداری از محیط زیر آب، اجرای عملیات هواشناسی، حمل سامانه های سونار و حتی قابلیت شناسایی مین های دریایی از جمله توانمندی های این کشتی انگلیسی به شمار می آید.

آشنایی با 5 پیشقراول دریایی در جهان+عکس 2


این شناور توان پشتیبانی از عملیات زیرسطحی و آب – خاکی را نیز داشته و می تواند اطلاعات دریافتی خود را زمان واقعی در اختیار نیروهای عملیاتی قرار دهد. سامانه های سونار به منظور کشف اجسام زیر آب و همچنین نقشه برداری از محیط زیر سطح از جمله تجهیزات این شناور به شمار می آید. دو فروند شناور کلاس Echo نیروی دریایی انگلیس وزنی در حدود 3700 تن داشته و دارای 72 نفر خدمه می باشند.

کلاس Planet

شناور بعدی در لیست ما ساخت آلمان بوده و از آن به عنوان پیشرفته ترین کشتی تحقیقاتی در ناتو یاد می شود. از شناور کلاس Planet  تنها یک فروند ساخته شده است. در همان نگاه اول ظاهر و طراحی تفاوت آن توجه هر شخصی را به خود جلب می کند. این کشتی با استفاده از اصل طراحی SWATH در آن بهره برده شده است و تنها دو سطح بسیار کم عرض از کف کشتی با آب تماس دارند.

استفاده از این فناوری باعش شده است تا این کشتی بتواند حتی در سرعتهای بالا و در شرایط بد جوی نیز تعادل خود را به خوبی حفظ کند.

آشنایی با 5 پیشقراول دریایی در جهان+عکس 2


این کشتی 3500 تن وزن داشته و می تواند با سرعت 28 کیلومتر در ساعت حرکت کند. تجهیزات نقشه برداری و جستجوی زیرآبی در این شناور آلمانی نصب شده و به غیر از 20 خدمه اصلی کشتی 20 محقق نیز می توانند در هنگام عملیات در دریا در آن حضور داشته باشند. از این شناور تنها یک فروند ساخته شده است که توسط نیروی دریایی آلمان از آن استفاده می شود.

شناور Ronald H. Brown

یکی دیگر شناورهای تحقیقاتی در لیست ما ساخت آمریکا بوده و توسط اداره اقیانوس و هواشناسی آمریکا که زیر نظر وزارت بازرگانی این کشور فعالیت می کند به اجرای عملیات می پردازد.

شناور اقیانوس شناسی Ronald H. Brown برای انجام انواع آزمایش ها و تحقیقات دریایی مجهز شده است. در این کشتی آزمایشگاهی به وسعت 380 متر مربع وجود دارد که دانشمندان می توانند در آن به بررسی کامل نمونه ها و یافته های خود بپردازند. در کنار تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی یک رادار مخصوص هواشناسی نیز بر روی این شناور نصب شده است و متخصصین امکان مطالعه وضعیت جوی را نیز می دهد.

آشنایی با 5 پیشقراول دریایی در جهان+عکس 2


در این شناور قابلیت نصب و کشیدن کابل های مخصوص نوری در دریا نیز ایجاد شده است. یک تیم پزشکی کامل نیز در کنار دانشمندان و خدمه کشتی حضور دارند. طول این کشتی 274 متر و وزن آن 3250 تن است. این کشتی دارای 26 نفر خدمه بوده و 32 نفر محقق است.

اژدهای برفی

شناور بعدی در لیست ما مربوط به قدرت تازه دریایی جهان یعنی کشور چین است. علاقمندان به حوزه دریایی مطلع هستند که این کشور در سالهای اخیر توسعه توان دریایی را در صدر امور خود قرار داده و در حال گسترش کمی و کیفی ناوگان خود است. اما شناور چینی در لیست ما سالها قبل و در اوایل دهه 1990 میلادی توسط اوکراین برای چین ساخته شده است.

آشنایی با 5 پیشقراول دریایی در جهان+عکس 2


این شناور به طول 167 متر و وزن 21 هزار تن در سال 1993 میلادی به چین تحویل داده شد و از آن زمان تا به امروز توسط موسسه تحقیقات قطبی چین مورد استفاده قرار می گیرد. قطب شمال و جنوب در سالهای اخیر صحنه حضور علمی و رقابت شدید بین قدرت ها برای یافتن منابع انرژی و غذایی می باشد. این شناور بزرگ که توسط چینی ها "اژدهای برفی" نامگذاری شده است دارای یک آزمایشگاه به وسعت 100 متر مربع بوده و می تواند تا 128 محقق را به غیر از 38 خدمه خود حمل کند.

قابلیت استفاده از بالگرد و توان شکستن یخ های قطبی و پیش روی در آن مناطق از جمله ویژگی های این شناور چینی می باشد. این شناور در جریان تلاش برای یافتن پرواز مفقود شده MH370 مالزی در اقیانوس هند نیز حضور داشت.

INS Darshak

شناور تحقیقاتی INS Darshak متعلق به نیروی دریایی هندوستان بوده و توسط شرکت کشتی سازی Goa در هندوستان ساخته شده است. این شناور هندی در حال حاضر در منطقه فرماندهی ناوگان شرقی نیروی دریایی هند به عملیات می پردازد. این کشتی هندی بخش عمده ای از فعالیت خود را به امور باستان شناسی و یافتن اشیاء غرق شده در آب مثل شهرهای به زیر آب رفته و یا باقی مانده کشتی های غرق شده گذارنده است.

آشنایی با 5 پیشقراول دریایی در جهان+عکس 2


جستجو برای یافتن شهر غرق شده  Poompuhar و یا کشف و بازیابی یک توپ متعلق به کشتی هلندی که در اواخر قرن 18 میلادی نزدیک هند غرق شده است از جمله فعالیتهای این کشتی بوده است. این شناور هندی 1960 تن وزن و 87 متر طول دارد. انواع سامانه های سونار، حسگرهای حرکتی به همراه سامانه های انعکاس صوت مخصوص اکتشافات زیر آبی نیز بر روی این شناور هندی نصب شد.

شناور اقیانوس پیمای ایران؛ آماده عملیاتی شدن

در نهایت بایستی این نکته را ذکر کرد که جمهوری اسلامی ایران نیز چندین سال است که درگیر طراحی و ساخت شناور تحقیقاتی خلیج فارس است. کاوشگر خلیج فارس، شناور تحقیقاتی است که دارای 50 متر طول، 10 متر عرض، 4.5 و 12 متر ارتفاع است و با توجه به حجم مخزن سوخت و امکانات نصب شده، این کاوشگر امکان ماندن در دریا به مدت 4 تا 5 روز را دارد و می تواند 3 هزار مایل دریایی سفر کند.

آشنایی با 5 پیشقراول دریایی در جهان+عکس 2


کاوشگر خلیج فارس ظرفیت اقامت شبانه روزی 27 نفر را دارد که 11 نفر خدمه و 16 محقق هستند.  این کاوشگر دارای 2 موتور هزار کیلووات است و 4 آزمایشگاه دارد که تحقیقات در 3 آزمایشگاه شامل آزمایشگاه های خشک و تر صورت می گیرد و آزمایشگاه چهارم تحقیقات انجام شده را آنالیز می کند.

به آب اندازی این شناور تا به امروز چندین مرحله به تاخیر افتاده است و بر اساس آخرین اعلام قرار است تا پایان اردیبهشت ماه به آب انداخته شود. با توجه به اهمیت و حساسیت در اختیار داشتن چنین شناوری، می توان امیدوار بود این پروژه مهم که توسط صنایع دریایی وزارت دفاع در حال ساخت است و قرار است توسط دانشگاههای کشورمان مورد بهره برداری قرار بگیرد، نقش زیادی در توسعه صنعت و اشراف دریایی کشورمان داشته باشد.

مطالب مرتبط
[ دو شنبه 3 فروردين 1394برچسب:خلیج فارس + کاوشگر روز, ] [ 10:48 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سفر به چابهار

یکی از شهرهای جنوب استان سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی ایران چابهار است. این شهر دارای جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی است. آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و معتدل است و به همین دلیل چابهار (چهاربهار) نامیده می شود.

[ یک شنبه 2 فروردين 1394برچسب:دروازه اقیانوس + چابهار + کنارک + کاوشگر روز, ] [ 10:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سال نو مبارک ....

[ یک شنبه 2 فروردين 1394برچسب:سال جدید + کاوشگر روز, ] [ 10:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جوک سال 93 انتخاب شد

افسران - جوک سال 93 انتخاب شد

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:بهترین جوک سال + کاوشگر روز, ] [ 10:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

غلط زیادی ...

 

چوپانی گله را به صحرا برد به درخت گردوی تنومندی رسید.
از آن بالا رفت و به چیدن گردو مشغول شد که ناگهان گردباد سختی در گرفت،خواست
فرود آید، ترسید. باد شاخه ای را که چوپان روی آن بود به این طرف و آن طرف می
برد.دید نزدیک است که بیفتد و دست و پایش بشکند.در حال مستاصل شد ....از دور
بقعه امامزاده ای را دید و گفت: ای امام زاده گله ام نذر تو، از درخت سالم
پایین بیایم.قدری باد ساکت شد و چوپان به شاخه قوی تری دست زد و جای پایی پیدا
کرده و خود را محکم گرفت.گفت: ای امام زاده خدا راضی نمی شود که زن و بچه من
بیچاره از تنگی و خواری بمیرند و تو همه گله را صاحب شوی...نصف گله را به تو
می دهم و نصفی هم برای خودم...قدری پایین تر آمد.وقتی که نزدیک تنه درخت رسید
گفت:ای امام زاده نصف گله را چطور نگهداری می کنی؟آنهار ا خودم نگهداری می کنم
در عوض کشک و پشم نصف گله را به تو می دهم.وقتی کمی پایین تر آمد گفت:بالاخره
چوپان هم که بی مزد نمی شود کشکش مال تو، پشمش مال من به عنوان دستمزد.وقتی
باقی تنه را سُرخورد و پایش به زمین رسید نگاهی به گنبد امامزاده انداخت و
گفت: مرد حسابی چه کشکی چه پشمی؟ما از هول خودمان یک غلطی کردیم*غلط زیادی که جریمه ندارد.

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:حرف زیادی + کاوشگر روز, ] [ 10:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

موثرترین وسیله جلب رحمت خداوند ...

افسران - موثرترین وسیله جلب رحمت خداوند ...

[ چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 10:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یکی از شگرد ها و حیله هل دشمن در مذاکره هسته ای

افسران - بیانات امروز امام خامنه ای

[ شنبه 23 اسفند 1393برچسب:مذاکرات هسته ای + کاوشگر روز, ] [ 8:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تسلط کامل ارتش ج.ا.ا بر پنج گذرگاه مهم جهان

 دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش عصر امروز در دیدار هیات نظامی دانشجویان دانشگاه جنگ پاکستان طی سخنانی اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور همسایه، دوست و مسلمان و بسیار نزدیک هستند که مشترکات ملی، مذهبی و فرهنگی زیادی دارند.

سیاری افزود: نقش هر دو کشور ایران و پاکستان در اوضاع و احوال منطقه بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم این دید و بازدیدها باعث توسعه روابط دو کشور شود.

وی ادامه داد: جهان 9 گذرگاه مهم دریایی دارد که ایران بر 5 گذرگاه آن اشراف دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با توجه به وزن ژئوپلتیک دو کشور ایران و پاکستان تاثیرگذاری هر دو کشور در تصمیم‌گیری‌های منطقه زیاد است.

سیاری با بیان اینکه ایران و پاکستان دارای منافع راهبردی مشترکی در دریا هستند گفت: بازدید ناوگروه‌های دو کشور، تامین امنیت سواحل مکران و دریای عمان، تبادل دانشجو و استاد و بازدیدهای متقابل می‌تواند در توسعه روابط دو کشور موثر باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: توسعه تعاملات عملیاتی در دریای برای برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی و ایجاد ساز و کار مشترک برای مقابله با قاچاق و دزدی دریایی می‌تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد.

سیاری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال این است با ناامن جلوه دادن منطقه حضور خود را در آب‌های منطقه توجیه کند که برای مقابله با این راهبرد باید با همکاری کشورهای منطقه امنیت را حاکم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت خلیج عدن و آب‌های آزاد برای ما مهم است و در این راستا حدود 200 مورد درگیری با دزدان دریایی داریم و با اینکه اصلا قصد دستگیری دزدان دریایی را نداریم اما سه مورد هم آنها را دستگیر کرده‌ایم.

سیاری تاکید کرد: امنیت هر منطقه باید توسط کشورهای همان منطقه تامین شود و ما مایل نیستیم تحت امر هر کشور دیگری در خلیج عدن حاضر شویم بلکه حاضریم همکاری‌های نزدیکی با کشورهای منطقه داشته باشیم.

سیاری در پایان اظهار داشت: ما در ابعاد مختلف و آموزشی و ساخت و تعمیرات و کارهای فنی و رزمایش‌های تاکتیکی با پاکستان داشته باشیم.
[ شنبه 23 اسفند 1393برچسب:ارتش + گذرگاه + کاوشپگر روز, ] [ 8:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جلاد کوچک داعش بعد از اعدام

داعش فیلم اعدام یک مسلمان اسرائیلی به نام "محمد مسلم" توسط یک کودک داعشی را منتشر کرد. این مسلمان اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای موساد اعدام شد.





 مطالب مرتبطم
[ شنبه 23 اسفند 1393برچسب:جلاد کوچک + داعش + کاوشگر روز, ] [ 8:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رفتار معنادار شیعیان در قبال اسرای داعش

اخیرا یکی از عکس های حاشیه نبرد بزرگ آزادسازی صلاح الدین، به صورت گسترده در میان فعالان سبکه مجازی به اشتراک گذارده می شود. در این تصویر، یکی از نظامیان شیعه، در حال دادن آب به اسیر وفادار به داعش است. برای این عکس متن های متنوعی نوشته شده است. در یکی از این متن ها، نویسنده از طرف سرباز شیعه خطاب به تروریست داعششی نوشته است: «اگر حرمله به تو چنین آموخته که کودکان شیرخوار را سر ببُری؛ من از [امام] حسین آموخته ام که همه را - حتی حیوانات - را سیراب کنم.»

 
 
 
رفتار معنادار شیعیان در قبال اسرای داعش
[ شنبه 23 اسفند 1393برچسب:داعش + صلاح الدین + کاوشگر روز, ] [ 8:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

لحاق رسمی ناوشکن دماوند

ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند به طور رسمی به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بندر انزلی الحاق شد.

[ سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:ناوشکن دماوند + نداجا + اقتدار + کاوشگر روز, ] [ 7:20 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حرکت زیبای یک سرباز ایرانی

هفتمین جشنواره جوان سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان ارتش در سالن همایش های مرکز آموزش های پشتیبانی برگزار شد.

در حاشیه این مراسم،یکی از سربازان جوان ارتشی، به نشانه احترام گوشه ای از چادر یک مادر شهید مفقودالاثر را بوسه زد.

عکس/حرکت زیبای یک سرباز ایرانی

[ سه شنبه 19 اسفند 1393برچسب:سرباز وطن + ارتش + حرکت زیبا + کاوشگر روز, ] [ 7:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یزد سرزمین زیبایی ها

[ یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:تصاویر زیبا + یزد + کاوشگر روز, ] [ 10:21 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اسراف ،عیب ملی ماست

تصویر نمایش داده نمی‌شود

رهبر انقلاب: ما مردم مسرفی هستیم؛ ما اسراف می‌کنیم؛ اسراف در آب، اسراف در نان، اسراف در وسائل گوناگون و تنقلات، اسراف در بنزین. کشوری که تولیدکننده‌‌ی نفت است، واردکننده‌‌ی فرآورده‌‌ی نفت است! این تعجب‌‌آور نیست؟! هر سال میلیاردها بدهیم بنزین وارد کنیم یا چیزهای دیگری وارد کنیم برای اینکه بخشی از جمعیت و ملت ما دلشان می‌خواهد ریخت‌وپاش کنند! این درست است؟! ما ملت، به عنوان یک عیب ملی به این نگاه کنیم.

[ یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:امام + رهبر + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 10:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رئیس سازمانی به نام سیا

به نقل از پایگاه خبری «بوابه الفجر»،رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» اعتراض کرد اطلاعات سری را در اختیار معشوقه اش قرار داده است. 

 ژنرال دیوید پترائوس اعتراف کرد تعامل نادرستی با اطلاعات سری داشته است و بعضی از آنها را در اختیار معشوقه خود قرار داده است.

«پترائوس» شصت و دو ساله اذعان کرد هشت دفترچه حاوی اطلاعات سری را در اختیار معشوقه اش در ارتش قرار داده است تا خاطرات او را بنویسد. 

 براساس اسنادی که در اختیار دادگاه فدرال در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی آمریکا قرار گرفت، پترائوس به گناهکار بودن در اتهام نگهداری غیرقانونی اطلاعات محرمانه اعتراف می کند. 

 اعلام توافق روز گذشته پترائوس با دادگاه برای اعتراف به این اتهام، مخدوش شدن بیش از پیش وجهه ژنرال پترائوس است که مدرک دکترا از دانشگاه پرینستون دارد.

«پترائوس» که بالاترین درجه نظامی ارتش آمریکا را گرفته بود در چند سال اخیر یکی از مهمترین فرماندهان نظامی این کشور بود و مسئولیت فرماندهی نیروهای آمریکایی را در دو جنگ عراق وافغانستان برعهده داشت.

 افشای ارتباط نامشروع او با «پائولا برادول» افسر ذخیره در ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۲ او را مجبور کرد تا از ریاست سیا استعفا کند. 

 پترائوس حداکثر باید به یکسال زندان محکوم شود، اما براساس توافق با وزارت دادگستری آمریکا و توافق وکلا و دادستانی احتمالا حکم پرداخت چهل هزار دلار جریمه برای او صادر خواهد شد.

[ یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:سازمان سیا + کاوشگر روز, ] [ 10:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مرگ بر آمریکا

93/12/9 بعد از نماز مغرب و عشا از آواز پاپ مرگ بر امریکا ٢ یا همون مرگ مساوی با آمریکای حامد زمانی رونمایی شد. سخنران برنامه مهندس ضرغامی بود. مهندس ضرغامی طی سخنانی گفت مرگ بر آمریکا ذکر است. ایشان اضافه کرد، تصویر پیام دارد، در تصاویری که کری میان آقای ظریف و اشتون قرار داد، انگار کری بزرگترشان است و می‌خواهد میان این دونفر صلح برقرار کند. البته به آقای وزیر گفتم که دقت کنند و ایشان هم مراقب هستند. وی اضافه کرد، توافق دو مرحله ای درخصوص فلسطین و جنگ اعراب دوبار در منطقه بکار گرفته شده و لو رفته است. لذا رهبری معظم خوب آن را شناسایی و لو دادند. ایشان گفت، شعار مرگ بر آمریکا، شعار ملی است، به جناح خاصی ربطی ندارد. به گفتگوها هم آسیب نمی زند، مگر آنها بدترین حرف را نمی زنند. خانم امریکایی که معادل آقای عراقچی ما هست آن حرف ها را زد ولی مقامات ما چنین حرف‌هایی نمی زنند. در خصوص جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا هم گفتند: راه درست همین کار زیربنایی شما است. در ادامه نیز حامد زمانی با همخوانی قلیچ مرگ بر آمریکای2 یا مرگ مساوی است با آمریکا را به دو زبان فارسی و انگلیسی رونمایی کردند. در انتها نیز جوایز  دومین جایزه بزرگ امریکا اهدا شد.

دانلود نماهنگ :

http://s6.picofile.com/file/8175423168/1425174533180715_mp4.mp4.html

 

[ یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:آمریکا + کاوشگر روز, ] [ 10:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

راه های کسب سعادت

 

متون دینی ما معیارهایی برای سعادت ذکر کرده اند که به بخشی ازآن اشاره میکنیم.

هر كس ده خصلت  را شعار خود سازد، در دنيا و آخرت  انشاا...سعادتمند است :

1 - با حق به صدق

2 - با نفس به قهر

3 - با خلق به انصاف

4- با بزرگان به خدمت

5 - با خردان به شفقت

6 - با درويشان به سخاوت

7 - با دوستان به نصيحت

8 - با دشمنان به حلم

9 - با جاهلان به خاموشى

10 - با عالمان به تواضع

[ یک شنبه 17 اسفند 1393برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 10:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حدیث قدسی ...

خداوند میفرمايد:
ای فرزند آدم تو را در شکم مادرت قرار دادم و صورتت را پوشاندم

تااینکه از رحم متنفرنگردی
صورتت رابه سمت پشت مادرت قراردادم تا بوی غذا و معده تو را نيازارد!
برایت متکا درسمت راست و چپ قراردادم که در راست کبد و

در سمت چپ طحال  ميباشد تا بيارامی.

بر تو در شکم مادرنشست وبرخاست را آموزش دادم.
غير از من را توانايی چنین کاری هست؟
وقتی مدت حمل به پایان رسيد ومراحل آفرينشت تکمیل گرديد،

برفرشته مامور بر  ارحام امرکردم که تورا از رحم خارج و

با نرمش بالهایش به دنيا وارد کند.
دندانی که چیزی راريز کند نداشتی!
دستی که بگيرد و قبض کند نداشتی!
قدم و گامی برای سعی ورفتن نداشتی!
از دو رگ نازک درسينه مادرت طعامی بصورت شيرخالص که در زمستان گرم،

و  درتابستان سرد، باشد، برايت غذا قرار دادم و

مهر و محبتت بر قلب پدر و  مادرت قراردادم.
تا تو را سير نميکردند خود سير نميشدند.
و تا تو را نمی آسودند خود استراحت نمیکردند!
اما وقتی پشتت قوت گرفت و بازوانت پرتوان شد به مبارزه با من قیام نمودی،

در خلوت نافرمانی من کردی و و از من حيا ننمودی!!!
اما باز هم و با همين صورت: اگربخوانی مرا، اجابتت کنم.
و اگر از من بخواهی و سؤالم کنی بدهمت و برآورده کنم!
شگفتا از تو ای فرزند آدم هنگامیکه متولد شدی در گوشت اذان گفتند بدون نماز؛
و هنگام مرگت نماز بر تو اقامه شد بدون اذان!
شگفتا بر تو ای فرزند آدم هنگام تولد ندانستی

چه کسی تو را از شکم مادرخارج  گردانيد و

هنگام مرگ ندانستی چه کسی تو را بر قبر وارد نمود!
شگفتا ای فرزند آدم هنگام تولد غسل و نظافت شدی و

هنگام مرگ نيز غسلت دادند و نظافتت کردند.
شگفتا از تو ای بنی آدم هنگام تولد بر شادی و مسرت اطرافيانت آگاه نبودی و 

هنگام مرگ بر سوگ و شیون و گریه و اندوهشان!

عجبا از تو ای فرزند آدم در  شکم مادر در مکان تنگ و تاریک بودی و

بعد از مرگ دوباره در مکان تنگ و  تاریک قرارميگيری

عجبا ای فرزند آدم وقت تولد با پارچه پیچانده شدی تا  بپوشانندت،

و وقت مرگ باز با پارچه می پيچانندت تا پوشانده شوی!
شگفتا بر تو ای فرزند آدم وقتی متولد ميگردی و بزرگ میشوی

از مدارکت و  مهارتهايت مردم جویا ميشوند و

وقتی بمیری، ملائکه از کردار و اعمال صالحت  خواهند پرسید.
پس برای آخرتت چه مهيا و آماده کرده ای!؟!؟!
(اشهد ان لا اله الا الله)
(و اشهد ان محمدا رسول الله)
(و اشهد ان علی ولی الله)

[ یک شنبه 10 اسفند 1393برچسب:کلام خدا + کاوشگر روز, ] [ 11:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

به لبخنـــــــدتان اجازه دهید

[ یک شنبه 10 اسفند 1393برچسب:چرخه زندگی + کاوشگر روز, ] [ 11:23 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

در شگفتم...

[ یک شنبه 10 اسفند 1393برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 11:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ما قول داده ایم

از معبرهای مجازی ، تا خاکریزهای فکه و شلمچه,تنها یک “نیت” فاصله داریم.
مراقب باشیم ناممان را از “رزمنده” به کاربر
 و “سنگرمان” را به صفحه و پیج ،تغییرندهند
ما افسران جنگ نرم به “سید علی” قول داده ایم ،که تمام معبرهای مجازی را فتح و پرچم اسلام رابالا نگه داریم...
[ یک شنبه 10 اسفند 1393برچسب:افسران جنگ نرم + کاوشگر روز, ] [ 11:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

وصیت شهید به همه ایرانیان

[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:وصیت نامه شهید + کاوشگر روز, ] [ 10:1 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

راه های کسب سعادت

متون دینی ما معیارهایی برای سعادت ذکر کرده اند که به بخشی ازآن اشاره میکنیم.

هر كس ده خصلت  را شعار خود سازد، در دنيا و آخرت  انشاا...سعادتمند است :

1 - با حق به صدق

2 - با نفس به قهر

3 - با خلق به انصاف

4- با بزرگان به خدمت

5 - با خردان به شفقت

6 - با درويشان به سخاوت

7 - با دوستان به نصيحت

8 - با دشمنان به حلم

9 - با جاهلان به خاموشى

10 - با عالمان به تواضع

[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 10:0 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

رزمایش مقابله ی با معیار های جنگ نیابتی توسط ارتش ج.ا.ا

رزمایش "مهزیار" متناسب با جنگ‌های نیابتی برگزار می‌شود/ استفاده از پهپاد انتحاری و ظرفیت‌های بالگردی در رزمایش


 
رزمایش

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: رزمایش "مهزیار" در نیمه اول اسفند ماه در منطقه‌ای به وسعت 50 هزار کیلومتر مربع واقع در جنوب غرب کشور و با محوریت جنگ‌های نیابتی اجرا می‌شود.

و


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:رزمایش ارتش + کاوشگر روز, ] [ 9:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

صباح الخیر یا شیخ سدیس از خواب سنگین غفلت بیدار شدی یا بر جان مبارک خود ترسیدی؟

مواضع مفتی افراطی تغییر کرد/
«اسلام دین رحمت و برادری است. تسامح موجود در اسلام، با هیچ دینی قابل مقایسه نیست. اسلام دین تسامح، همبستگی و اعتدال است و فطرت هیچ مسلمانی با خشونت و تروریسم موافق نیست.»


عبدالرحمن سدیس در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد الحرام با ذکر حدیث «لا یعذب بالنار الا رب النار» اظهار داشت: «حدیث صحیح نبوی که در کتب روایی صحیح ما آمده است، تصریح می کند که به جز خداوند هیچ کس، حتی پیامبر هم حق ندارد کسی را زنده زنده آتش بزند. این کار، سرپیچی صریح از دستورات پیامبر است و کسی که از جانب خود، "عِقاب جدیدی" را وضع کند، قطعا در کار شریعت دخالت کرده است!»
حمله بی سابقه امام جمعه مسجد الحرام به داعش 
عبدالرحمن سدیس، از روحانیون تندروی وهابی است که مدت کوتاهی بازداشت شد.
اما نفوذ وی در جهان اسلام و به خصوص جوانان وهابی به اندازه ای است که حتی بعد از بازداشت نیز بار دیگر نمازهای جمعه مسجد الحرام را ایراد کرد.

گفتنی است چندی قبل و در دوران ملک عبدالله، داعش به صراحت آل سعود را به حمله نظامی تهدید کرد و در واکنش، مفتی های حکومتی وهابی جنبشی را علیه داعش راه انداختند. این جنبش تحت عنوان «حفظ امنیت وطن و سرزمین حرمین، بر ما واجب است.» همه مفتیان وهابی را به موضع گیری علیه داعش فرا می خواند، اما «عبد الرحمن سدیس» از معدود مفتی هایی بود که از موضع گیری علیه داعش خودداری کرد.و اخیرا این افاضات را فرمود

ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:داعش + استعمار + گل سرخ, ] [ 9:57 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 35 36 37 38 39 ... 74 صفحه بعد