روستاهایی شبیه خواب و رویا

 جزیره مالت
جزیره مالت
 اتریش
اتریش
 ایتالیا
ایتالیا

ادامه مطلب
[ یک شنبه 6 بهمن 1392برچسب:تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 9:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ماجرای اعطای لقب "سیدالاسرا"

امیر آزاده شهید سرلشکر "حسین لشگری" خلبان نیروی هوایی ارتش بود که پس از 18 سال (6410 روز) اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، در فروردین 1377 به ایران بازگشت.

نام کتاب خاطرات این شهید بزرگوار، "6410" است و تحت مجموعه "امیران جاوید"، شماره 8 با عنوان یادنامه امیر آزاده شهید سرلشکر خلبان "حسین لشگری" به بازنویسی "علی اکبر" (فرزند شهید لشگری) توسط نشر آجا وابسته به سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش به چاپ رسیده است.
 
او دارای درجهٔ جانبازی 70 درصد بود و در طول جنگ تحمیلی تا پیش از اسارت توانست در 12 عملیات هوایی شرکت کند. او از سوی مقام معظم رهبری به لقب "سید الاسراء" مفتخر شد.
 
آزاده سرافراز "حسین لشگری" با موافقت فرمانده معظم کل قوا در تاریخ 27 بهمن 1378 به درجه سرلشکری ارتقا یافت.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از امیر آزاده سرلشکر "حسین لشگری" فرمودند: " لحظه به لحظه رنج‌ها و صبرهای شما پیش خدای متعال ثبت و محفوظ است و پروردگار مهربان این اعمال و حسنات را در روز قیامت که انسان از همیشه نیازمندتر است به شما بازخواهد گردانید... آزادگان، سربازان فداکار اسلام و انقلاب و رمز پایداری ملت ایران هستند."


ادامه مطلب
[ شنبه 5 بهمن 1392برچسب:آزاده + حسین لشکری + سیدالاسرا + کاوشگر روز, ] [ 8:18 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

غار حیرت‌انگیز در سیبری

آندره نکراسوف، عکاس روسی، این عکس‌ها را از غارهای یخی دریاچه بایکال در سیبری گرفته است.با ورود آب باران و آب ناشی از ذوب شدن برف به غارها، قندیل‌ها و ستون‌هایی از یخ در غارها تشکیل می شود.غارهای یخی با توجه به شکل حفره‌ها و حرکت هوا در آنها به انواع مختلف تقسیم می‌شوند.


ادامه مطلب
[ شنبه 5 بهمن 1392برچسب:غار + شگفت انگیز + تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 8:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

PDW؛ نسل جدید سلاح‌های انفرادی

قرن بیست و یکم و جنگ‌هایی که در سال‌های آغازین این هزاره جدید رخ داده است مبانی و سلاح‌های جدیدی را به علوم نظامی و ارتش های جهان وارد کرده است. یکی از این تعاریف بحث "سلاح های دفاع شخصی" یا " PDW : Personal Defence Weapon" است. در یک تعریف ساده می‌توان این خانواده از سلاح ها را چیزی مابین مسلسل های سبک دستی و سلاح‌های هجومی تعریف کرد. اندازه، وزن و شکل ظاهری این سلاح ها عمدتا شبیه به مسلسلهای دستی اما قدرت کشندگی آنها عمدتا شبیه به سلاح های هجومی است.
در واقع نیاز به این سلاح ها بیشتر در میادین نبردهای شهری و فاصله نزدیک امروز است که در آن سربازان به سلاحی کوتاه و سبک در عین با قدرت آتش بالا نیاز دارند. در این مطلب با 5 نمونه از این سلاح ها آشنا می شویم.
MP7
اولین سلاحی که در این لیست معرفی می شود یکی از جدیدترین و در عین حال بهترین سلاح ها در این حوزه به حساب می آید. ام پی 7 آلمانی ساخت شرکت هکلر اند کخ جایگزین اسلحه معروف MP5 می شود. این سلاح جدید کوچکتر از ام پی 5 است اما از لحاظ قدرت کشندگی بسیار برتر از آن است.
در یک نگاه کلی می توان ام پی 7 را یک انقلاب در طراحی سلاح های انفرادی دانست. قابلیت شلیک تک تیر حتی به مانند سلاح کمری و در عین داشتن قنداقی با قابلیت تغییر سایز و همچنین استفاده از یک کالیبر خاص به همراه نرخ آتش بالا همه و همه از مزایا این اسلحه آلمانی است.

PDW؛ نسل جدید سلاح های انفرادی+عکس (آماده)


نوع طراحی MP7 بر اساس طرح T شکل است اما در جلوی سلاح دسته ای نیز برای زمان شلیک اتوماتیک نصب شده است. این سلاح با گلوله های کالیبر 30*4.6 میلی متری مسلح شده و خشابهای این سلاح نیز در گونه های 20 ، 30 و 40 تیری وجود دارد. این گلوله می تواند به بسیاری از کلاهخودها و جلیقه های ضد گلوله موجود در جهان به راحتی نفوذ کند.
نرخ آتش 950 گلوله در دقیقه و در عین حال دقت و عدم تکان زیاد در زمان شلیک اتوماتیک از دیگر فاکتورهای مثبت این سلاح است. وزن این سلاح با خشاب خالی تنها 1 کیلو و 900 گرم بوده و در زمانی که قنداق این سلاح باز نشده باشد طول آن تنها 45 سانتی متر است. این سلاح در حال حاضر در نیروهای نظامی 17 کشور جهان در حال خدمت است.


ادامه مطلب
[ شنبه 5 بهمن 1392برچسب:اسلحه کوچک + سلان انفرادی, ] [ 7:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سرگرد غفور جدی (افتخار بی تكرار ایران )


... یکی از میهن پرست ترین خلبانان نیروی هوایی ارتش ایران بود! پس از انقلاب تنها به جرم دریافت نشان افتخار از نظام شاهنشاهی از ارتش اخراج و درجه ی سرگردی اش گرفته شد...
او در یکی از خطرناک ترین مانورهای هوایی جهان با نام چهارراه مرگ که در آمریکا برگزار شد به عنوان نماینده نیروی هوایی ایران در مانور حضور داشت و تماشاگران را بهت زده کرد که با این سن کم این چنین بر رکاب جنگنده اش جولان می دهد... و نام ایران را در فهرست دارندگان برترین خلبانان جهان به ثبت رساند...
در روز آغاز جنگ (ساعت یازده آخرین روز شهریور ماه هزار و سیصد و پنجاه و نه) در شهرش بوشهر مشغول جمع آوری وسایل خانه اش برای آمدن به تهران بود که شاید بتواند در پایتخت کاری تازه پیدا کند! هنگام حرکت از خانه اش به سوی تهران ، صدای مهیب انفجار بمب های عراق بر پایگاه ششم شکاری (بوشهر) ، توجه اش را برمی انگیزد... بی آنکه فکر کند که ارتش در حقش ظلم کرده و او را پس از خدمت های صادقانه سالیان سال ، تنها برای دریافت نشان افتخار از نظام پیشین ، اخراج کرده!!! شتابان لباس پروازش را از میان وسایلش بیرون می کشد و به پایگاه ششم شکاری بوشهر باز می گردد... به ورودی پایگاه که می رسد دژبانی از ورودش جلوگیری می کند! چرا که او دیگر در استخدام ارتش نبود............
غفور دوباره سرگرد می شود و دوباره بر رکاب فانتوم ها در برابر دشمن جولان می دهد تا سرانجام پس از دهها پرواز دلاورانه و پیروزمندانه در راه دفاع از خاک پاک ایران ، سرانجام در نبردی نابرابر عقاب تیزپروازش فانتوم ، مورد اصابت موشک عراقی قرار گرفت... و در نزدیکی ماهشهر از آسمان ایران جدا شد تا با اجزای بدنش ، ذرات خاک ایران را بسازد... .

[ پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:شهید خلبان + غفور جدی + کاوشگر روز, ] [ 8:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

طنز بسیار جالب برای درک بهتر مفهوم اصطلاحات سیاسی

 

سوسیالیسم: دو گاو دارید. یکی را نگه می دارید. دیگری را به همسایه خود می دهید.

کمونیسم: دو گاو دارید.دولت هر دوی آن ها را می گیرد تا شما و همسایه تان را در شیرش شریک کند.

فاشیسم: دو گاو دارید.شیر را به دولت می دهید. دولت آن را به شما می فروشد.

کاپیتالیسم: دو گاو دارید.هر دوی آن ها را می دوشید.شیرها را به زمین می ریزید تا قیمت ها همچنان بالا بماند.

نازیسم: دو گاو دارید.دولت به سوی شما تیراندازی می کندو هر دو گاو را می گیرد.

آنارشیسم: دو گاو دارید.گاوها شما را می کشند و همدیگر را می دوشند.

سادیسم: دو گاو دارید. به هر دوی آن ها تیر اندازی می کنید و خودتان را در میان ظرف شیر ها می اندازید.

آپارتاید: دو گاو دارید. شیر گاو سیاه را به گاو سفید می دهید ولی گاو سفید را نمی دوشید.

دولت مرفه: دو گاو دارید. آن ها را می دوشید و بعد شیرشان را به خودشان می دهید.

بوروکراسی: دو گاو دارید.برای تهیه شناسنامه آن ها 17 فرم را در 3 نسخه پر می کنید ولی وقت ندارید شیر آنها را بدوشید.

سازمان ملل: دو گاو دارید.فرانسه شما را از دوشیدن آن ها و آمریکا و انگلیس گاو ها را از شیر دادن به شما وتو می کنند. نیوزلند رأی ممتنع می دهد.

ایده آلیسم: دو گاو دارید، ازدواج می کنید. همسر شما آن ها را می دوشد.

رئالیسم: دو گاو دارید. ازدواج می کنید. اما هنوز خودتان آن ها را می دوشید.

متحجریسم:دو گاو دارید. زشت است گاو را بدوشید.

فمینیسم: دو گاو دارید.حق ندارید گاو ماده را بدوشید.

پلورالیسم: دو گاو نر و ماده دارید هر کدام را بدوشید فرقی نمی کند.

لیبرالیسم:دو گاو دارید. آن ها را نمی دوشید چون آزادیشان محدود می شود.

دمکراسی مطلق: دو گاو دارید.از همسایه ها رأی می گیرید که آن ها را بدوشید یا نه

[ پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:داستان طنز + اصطلاحات سیاسی + کاوشگر روز, ] [ 8:37 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سخن بزرگان ...

[ پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:سخن بزرگان + کاوشگر روز, ] [ 8:36 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دلیل قانع کننده....

مرد میانسالی وارد فروشگاه اتومبیل شد. BMW آخرین مدلی را دیده و پسندیده بود؛ پس وجه را پرداخت و سوار بر اتومبیل تندروی خود شد و از فروشگاه بیرون آمد.
قدری راند و از شتاب اتومبیل لذّت برد. وارد بزرگراه شد و قدری بر سرعت اتومبیل افزود. کروکی اتومبیل را پایین داد تا باد به صورتش بخورد و لذّت بیشتری ببرد. چند شاخ مو بر بالای سرش در تب و تاب بود و با حرکت باد به این سوی و آن سوی می‌رفت. پای را بر پدال گاز فشرد و اتومبیل گویی پرنده‌ای بود رها شده از قفس. سرعت به ١٦٠ کیلومتر در ساعت رسید.
مرد به اوج هیجان رسیده بود. نگاهی به آینه انداخت. دید اتومبیل پلیس به سرعت در پی او می‌آید و چراغ گردانش را روشن کرده و صدای آژیرش را نیز به اوج فلک رسانده است....
مرد اندکی مردّد ماند که از سرعت بکاهد یا فرار را بر قرار ترجیح دهد. لَختی اندیشید. سپس برای آن که قدرت و سرعت اتومبیلش را بیازماید یا به رخ پلیس بکشد بر سرعتش افزود. به ١٨٠ رسید و سپس ٢٠٠ را پشت سر گذاشت، از ٢٢٠ گذشت و به ٢٤٠ رسید. اتومبیل پلیس از نظر پنهان شد و او دانست که پلیس را مغلوب کرده است.
ناگهان به خود آمد و گفت، "مرا چه می‌شود که در این سنّ و سال با این سرعت می‎رانم؟ باشد که بایستم تا او بیاید و بدانم چه می‌خواهد." از سرعتش کاست و سپس در کنار جادّه منتظر ایستاد تا پلیس برسد.
اتومبیل پلیس آمد و پشت سرش توقّف کرد. افسر پلیس به سوی او آمد، نگاهی به ساعتش انداخت و گفت، "ده دقیقه دیگر وقت خدمتم تمام است. امروز جمعه است و قصد دارم برای تعطیلات چند روزی به مرخّصی بروم. سرعتت آنقدر بود که تا به حال نه دیده بودم و نه شنیده بودم. خصوصا اینکه به هشدار من توجهی نکردی و وقتی منو پشت سرت دیدی سرعتت رو بیشتر و بیشتر کرده و از دست پلیس فرار کردی. تنها اگر دلیلی قانع‌کننده داشته باشی ، که چرا به این سرعت می‌راندی، می‌گذارم بروی."
مرد میانسال نگاهی به افسر کرد و گفت، "می‌دونی، جناب سروان؛ سال‌ها قبل زن من با یک افسر پلیس فرار کرد. وقتی شما رو آژیر کشان پشت سرم دیدم، تصوّر کردم داری اونو برمی‌گردونی"!
افسر خندید و گفت: "روز خوبی داشته باشید، آقا" و برگشته سوار اتومبیلش شد و رفت...

[ پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:داستان کوتاه + دلیل قانع کننده + کاوشگر روز, ] [ 8:34 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خرید معجزه و نجات کودک

وقتی سارا دخترک هشت ساله‌ای بود، شنید که پدر و مادرش درباره برادر کوچکترش صحبت می‌کنند. فهمید که برادرش سخت بیمار است و آنها پولی برای مداوای او ندارند. پدر به تازگی کارش را از دست داده بود و نمی‌توانست هزینه جراحی پرخرج برادر را بپردازد. سارا شنید که پدر آهسته به مادر گفت: فقط معجزه می‌تواند پسرمان را نجات دهد. سارا با ناراحتی به اتاق خوابش رفت و از زیر تخت قلک کوچکش را در آورد. قلک را شکست، سکه‌ها را روی تخت ریخت و آنها را شمرد، فقط پنج دلار!
بعد آهسته از در عقبی خانه خارج شد و چند کوچه بالاتر به داروخانه رفت. جلوی پیشخوان انتظار کشید تا داروساز به او توجه کند ولی داروساز سرش شلوغ‌تر از آن بودکه متوجه بچه‌ای هشت ساله شود. دخترک پاهایش را به هم می‌زد و سرفه می‌کرد ولی داروساز توجهی نمی‌کرد. بالاخره حوصله سارا سر رفت و سکه‌ها را محکم روی شیشه پیشخوان ریخت.....
داروساز جا خورد، رو به دخترک کرد و گفت: چه می‌خواهی؟
دخترک جواب داد:‌ برادرم خیلی مریض است، میخواهم معجزه بخرم.
داروساز با تعجب پرسید: ببخشید؟!
دخترک توضیح داد: برادر کوچک من، داخل سرش چیزی رفته و بابایم می‌گوید که فقط معجزه می تواند او را نجات دهد. من میخواهم معجزه بخرم، قیمتش چند است؟!
داروساز گفت: متأسفم دختر جان، ولی ما اینجا معجزه نمی‌فروشیم.
چشمان دخترک پر از اشک شد و گفت: شما را به خدا، او خیلی مریض است، بابایم پول ندارد تا معجزه بخرد این هم تمام پول من است، من کجا می‌توانم معجزه بخرم؟
مردی که گوشه ایستاده بود و لباس تمیز و مرتبی داشت، از دخترک پرسید چقدر پول داری؟
دخترک پولها را کف دستش ریخت و به مرد نشان داد. مرد لبخندی زد و گفت: آه چه جالب، فکر می‌کنم این پول برای خرید معجزه برادرت کافی باشد!
بعد به آرامی دست او را گرفت و گفت:‌ من میخواهم برادر و والدینت را ببینم، فکر می‌کنم معجزه برادرت پیش من باشد.
آن مرد دکتر آرمسترانگ فوق تخصص مغز و اعصاب در شیکاگو بود...
فردای آن روز عمل جراحی روی مغز پسرک با موفقیت انجام شد و او از مرگ نجات یافت
پس از جراحی، پدر نزد دکتر رفت و گفت: از شما متشکرم، نجات پسرم یک معجزه واقعی بود. می‌خواهم بدانم بابت هزینه عمل جراحی چقدر باید پرداخت کنم؟
"دکتر لبخندی زد و گفت:‌ فقط پنج دلار..."

[ پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:معجزه + کودک + فقر + کاوشگر روز, ] [ 8:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

معبد آناهیتا

معبد آناهیتا متعلق به آناهیتا، الهه پاکی و محلی برای نیایش آب در شهر کنگاور در استان کرمانشاه واقع است.کنگاور در میانه راه امروزی همدان به کرمانشاه و بر سر راه تاریخی هگمتانه _ تیسفون قرار گرفته است. آب یکی از چهار عنصر مقدس و مورد احترام ایرانیان باستان است.ورودی بنای معبد آناهیتا به وسیله پلکان دو طرفه در جبهه جنوبی تعبیه شده و در جبهه شمال خاوری پلکان یک طرفه راه دسترسی به این مکان را ممکن ساخته است.

[ پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:معبد آناهیتا + کنگاور + کاوشگر روز, ] [ 8:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس منتخب سال

نشستن مگس بر روی پیشانی باراک اوباما در هنگام کنفرانس خبری و از تصاویر منتخب سال 2013 به روایت یاهونیوز .

[ پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:عکس منتخب + تصاویر زیبا, ] [ 8:28 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فراموش نکنیم از کجا آمده ایم ...

منشی رئیس با خود فکر کرد شاید برای گرفتن تخفیف شهریه آمده اند یا شاید
هم پسرشان مشروط شده است و می خواهند به رئیس دانشگاه التماس کنند.
پیرمرد مؤدبانه گفت: «ببخشید آقای رییس هست؟ » منشی با بی حوصلگی گفت:«
ایشان تمام روز گرفتارند.» پیر مرد جواب داد : « ما منتظر می مونیم. »
منشی اصلاً توجهی به آنها نکرد و به این امید بود که بالاخره خسته میشوند و پی کارشان می روند. اما این طور نشد. بعد از چند ساعت ، منشی خسته
شد و سرانجام تصمیم گرفت مزاحم رییس شود ، هرچند ازاین کار اکراه داشت.
وارد اطاق رئیس شد و به او گفت : « دو تا دهاتی آمده اند و می خواهند شما راببینند . شاید اگرچند دقیقه ای آنها را ببینید، بروند.» رییس با اوقات تلخی آهی کشید و سرتکان داد. نفر اول برترین دانشگاه کشور ..... ارائه دهنده چندین مقاله در همایش های علمی بزرگ دنیا و مجلات تخصصی ، صاحب چندین نظریه در مجامع و همایش بین المللی حتماً برای وقتش بیش از دیدن دو دهاتی برنامه ریزی نکرده است.
به علاوه اصلا دوست نداشت دو نفر با لباس های مندرس وارد اتاقش شوند و روی صندلی های چرمی اوریژنال لدر اطاقش بنشینند.
با قیافه ای عبوس و در هم از اطاق بیرون آمد. اما پیر زن و پیر مرد رفته بودند. بویی آشنا به مشامش خورد. شاید به این دلیل بود که خودش هم در روستا بزرگ شده بود .
رئیس رو به منشی کرد و گفت : نگفتن چیکار دارن ؟!
منشی از اینکه آنها آنجا را ترک کرده بودند با رضایت گفت : نه . از پنجره نگاهی به بیرون انداخت و به اطاقش برگشت.
موقع ناهار رئیس پیام های صوتی موبایلش را چک کرد :
" سلام پسرم ، می خواستم مادرت رو ببرم دکتر . کیف پولم رو در ترمینال دزدیدن ، اومدیم دانشگاه ازت کمی پول قرض کنیم . منشی راهمون نداد . وقتی شماره موبایلت هم را هم گرفتم دوباره همون خانم نگذاشت باهات صحبت کنم و گفت پیغام بذاریم. الان هم داریم برمی گردیم خونه ..."

[ پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:داستان زیبا + کاوشگر روز, ] [ 8:24 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آئین زیبای بختیاریها

یکی از آیین‌های موجود در فرهنگ عشایر بختیاری برپا داشتن شیر سنگی یا « برد شیر » بر مزار چهره های ماندگار، سرشناس و بزرگ ایل است. اهالی این قوم شیر سنگی را که نشانه شجاعت، دلاوری، ویژگی‌هایی چون هنرمندی در شکار و تیراندازی در جنگ و مهارت در سوارکاری است، بر آرامگاه این گروه قرار می‌دهند.

در گویش بختیاری به این مجسمه‌ها « برد شیر » می‌گویند. منطقه بختیاری سرزمین شیرهای سنگی است. این مجسمه‌های شیری هنوز در قبرستان‌های قدیمی بختیاری دیده می‌شوند.

[ پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:قوم بختیاری + فرهنگ و رسوم + کاوشگر روز, ] [ 8:23 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دوئل تیمسار حسن آبشناسان و صدام حسین



آن موقع که صدام شهرهای ایران را موشک باران و بمباران می کرد، تیمسار آبشناسان نامه‌ای به او نوشت:
«اگر جناب صدام حسین ژنرال است و فنون نظامی را خوب می‌داند و نظریه‌پرداز جنگی است، پس به راحتی می‌تواند در دشت عباس با من و دوستان جنگ آورم ملاقات کند و با هر شیوه‌ای که می‌پسندد، بجنگد؛ نه این‌که با بمب افکن‌های اهدایی شوروی محله‌های مسکونی و بی‌دفاع را بمباران کند و مردم را به خاک و خون بکشد.»
در جواب نامه، صدام، ژنرال قادر عبدالحمید را با گروه ویژه‌اش به دشت عباس فرستاد تا به تیمسار آبشناسان یک جنگ تخصصی را نشان بدهد. سال‌ها قبل در اسکاتلند تیمسار آبشناسان، ژنرال عبدالحمید و گروهش را در مسابقه کوهنوردی ارتش‌های منتخب جهان دیده بود. آن‌جا گروه او اول شد و عراقی‌ها هفتم شدند. حالا در میدان جنگ حقیقى دوباره مقابل ژنرال قادر عبدالحمید قرار گرفت و بعد از یک درگیری طولانى، لشکرش را شکست داد و خود او را اسیر کرد.
مهرماه سال ۶۴ ، خبر شهادت تیمسار آبشناسان از رادیو عراق با شادی و مارش پیروزی پخش شد.
شهید حسن آبشناسان فرمانده قرارگاه شمالغرب حمزه سیدالشهدا و فرمانده لشکر ۲۳ نوهد ارتش در سال ۱۳۱۵ در در تهران به دنیا آمد.
این شهید عزیز در سال ۱۳۳۶ با اخذ مدرک دیپلم وارد دانشکده افسری شد.
در سال ۱۳۳۹ با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصیل گشت و یک سال بعد دوره مقدماتی را به پایان رساند. پس از آن، در اولین دوره «رنجر»، «دوره‌های عالی ستاد فرماندهی»، «دوره‌های چتربازی و تکاوری» در داخل و خارج کشور، شرکت نموده و تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به درجه سرهنگی ارتقاء یافت و فرماندهی «یگان جنگهای نامنظم در قرارگاه سیدالشهدای ارتش» را بر عهده گرفت.
شهید آبشناسان با تشکیل سپاه، نیروهای جدید را در «آموزشگاه سعدآباد» تحت تعلیم خود قرار داد و در سال ۱۳۶۳، مطابق حکم رسمی «قرارگاه رمضان»، فراهم نمودن زمینه‌های آموزش جنگهای نامنظم سپاه به وی واگذار گشت.
درود بر روان پاک شهید آبشناسان
[ پنج شنبه 3 بهمن 1392برچسب:ارتش + شهید آبشناسان + دوئل + کاوشگر روز, ] [ 7:58 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خودروی واقعا شاسی‌بلند

این ماشین یک فورد مدل F-650 Super است.

[ چهار شنبه 2 بهمن 1392برچسب:خودرو + شاسی بلند + فورد + کاوشگر روز, ] [ 9:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ماجرای یک دعوت رسمی

در حالی که‌ بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل طی اعلامی رسمی، ایران را برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه دعوت کرده بود، فشارهای غرب‌ به ویژه آمریکا و همچنین اولتیماتوم ائتلاف مخالفین سوری، سبب شد این دعوت پس گرفته شود. بهانه این کار عجیب سازمان ملل، ‌حمایت نکردن ایران از بیانیه پایانی کنفرانس ژنو ۱ عنوان شده است.

 

[ سه شنبه 1 بهمن 1392برچسب:ژنو 2 + دعوت رسمی + بانکی مون + کاوشگر روز, ] [ 15:17 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصاویر زیبا از پرواز طاووس

[ سه شنبه 1 بهمن 1392برچسب:تصاویر زیبا + پرواز طاووس + کاوشگر روز, ] [ 11:35 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ناوهای ارتش به اقیانوس اطلس اعزام شدند

ناو بالگردبر و لجستیکی خارک و ناوشکن رزمی سبلان در سه ماه پیش رو 25 هزار کیلومتر دریایی را تا اقیانوس اطلس می پیمایند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم اعزام این ناوگروه گفت: در ناوگروه اطلاعاتی رزمی و آموزشی بیست و نهم علاوه بر وظیفه تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران در آبهای آزاد، کارکنان جدید هم آموزش های لازم را فرا می‌گیرند.
سیاری افزود: اهمیت بخشی به آموزش عملی به دانشجویان از ویژگی‌های ناوگروه 29 است.
وی گفت: در این ناوگروه 30 نفر از دانشجویان سال آخر علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر دوره کارورزی را می‌گذرانند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از مهمترین کشورهای دنیاست که امنیت کشتی های عبوری از خلیج عدن و تنگه باب المندب را بر عهده دارد.
سیاری گفت: پس از رواج دزدی دریایی در این مناطق، ایران از معدود کشورهایی است که همه کشتی های نفتکش و تجاری را به سلامت همراهی و به مقاصد مختلف رسانده است.
جانشین فرمانده کل ارتش هم در مراسم بدرقه ناوگروه بیست و نهم در بندرعباس گفت: پیمایش آب‌های آزاد با هدف ابراز پیام صلح و دوستی به کشورهای دنیا و نشان دادن اقتدار دفاعی ایران در دریا در نیروی دریایی طرح ریزی و عملیاتی شد.
امیر موسوی افزود: امروز نیروی دریایی از مهمترین تأمین کنندگان منافع ملی در آب های دنیاست.
وی با اشاره به اینکه سفرهای دریانوردی آثار و پیامدهای مثبت و موثر زیادی را به همراه دارد، اظهار داشت: توسعه دیپلماسی، به نمایش گذاشتن سیاست خارجی و سیاست های جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تعامل دوجانبه با کشورهای دنیا از اهداف این ناوگروه‌ها است.

[ سه شنبه 1 بهمن 1392برچسب:نیروی دریایی + اقیانوس اطلس + ناو سبلان + کاوشگر روز, ] [ 11:31 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فروش زنان کنیز با دستان زنجیز شده توسط مرد شمشیر زن !

پايگاه اينترنتي "الاهرام الجديد الكندي" تصويري را به نقل از فعالان سياسي منتشر كرده كه در شرح آن چنين نوشته است: "تصويري كه مي‌بينيد، صحنه‌اي از يك فيلم سينمايي نيست بلكه بخشي از يك واقعيت تلخ است كه اين روزها در مناطقي از سوريه (تحت تصرف جبهه النصره و داعش) درحال وقوع است". تصوير تعدادي از زنان چادري با صورت‌هاي پوشيده با تور سياه اما قابل تشخيص را نشان مي‌دهد درحالي كه به زنجير كشيده شده‌اند و مردي شمشير به دست آنان را در خيابان‌ها به قصد فروش - بعنوان كنيز - مي‌گرداند. بعضي مي‌گويند آنها زنان شيعه هستند كه پس از كشتن همسرانشان توسط القاعده، به بردگي گرفته شده‌اند. 

 

 
[ سه شنبه 1 بهمن 1392برچسب:فروش کنیز + اسارت + القاعده + کاوشگر روز, ] [ 11:30 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصاویر ویژه و ...

لحظه پرتاب شدن یک زن از ساختمان 5 طبقه ای که طعمه حریق شد

تلف شدن پرندگان باغ پرندگان شیراز بر اثر سرما

دلداری جواد ظریف به خانواده دیپلمات شهید ایرانی

حضور آرمیتا رضایی نژاد و همسر شهید داریوش رضایی نژاد در بیت مقام معظم رهبری

ژست عجیب اوباما در یک روز بارانی

افتتاح رواق دارالمرحمه در حرم رضوی

در حاشیه ازدواج 60 زوج کشورمان در برج میلاد

تعلیق غنی سازی اورانیوم 20 درصد در نطنز

افسوس الکس فرگوسن در حاشیه دیدار چلسی و یونایتد که منجر به شکست شاگردان سابق فرگوسن شد

جشنواره رام کردن گاو در "مادورای" در جنوب هند

پرواز با پاراگلایدر در سایت پروازی آذرشهر آذربایجان شرقی

کارواش مترو

خودروی دامادی نوجوان شهید حزب الله

پرورش نوعی از پرتقال به شکل یک 5 ضلعی

در حاشیه افتتاحیه کلاس‌های آموزشی فیلمسازی موسسه شهید آوینی

چهارمین دوره مسابقات دریفت قهرمانی در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی

انصراف علی آبادی از انتخابات کمیته ملی المپیک

انجام عمل جراحی بر روی پای اسب در دانشگاه فردوسی مشهد

بدون شرح

تصویری کمتر دیده شده از عبدالکریم سروش در بین تعدادی از اعضای سپاه پاسداران

دیدار رییس جمهوری با خانواده شهید و جانباز اهل تسنن

سردار نقدی در دیدار با خانواده شهید اهل سنت

عامل انتحاری گروهک داعش

بدون شرح

[ سه شنبه 1 بهمن 1392برچسب:تصاویر زیبا + تصاویر ویژه و کاوشگر روز, ] [ 11:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

نشان فتح چیست و کدام فرماندهان مفتخر به دریافت آن شده‌اند؟

نشان فتح، به‌عنوان نماد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان این عملیات‌ها انتخاب شده است و دیگر نشان‌ها نیز به نیروهای مؤثر در خدمات رزمی، فعالیت‌های پشتیبانی، ایثارگران، جانبازان، مبتكران در اختراعات و hكتشافات صنایع نظامی، امدادگران و فعالان هنری اعطاء می‌شود.

از زمانی که حضرت آیت الله خامنه ای، فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفته اند، ایشان بنا به مناسبت های مختلف اقدام به اعطای این نشان به فرماندهان عالی رتبه و رزمندگان جان بر کف نیروهای مسلح کرده اند که اولین آن، روز 5 مهرماه سال 1368 بوده است.
در آن  روز که ششمين روز از هفته دفاع مقدس محسوب می شد، 54 نفر ازفرماندهان ارتش و سپاه كه نقش مهمی در عمليات بزرگ و ظفرمندانه بيت المقدس و آزاد سازی خرمشهر در سال 1361 ايفاء كرده بودند، طی مراسمی به افتخار دريافت نشان فتح از رهبر انقلاب اسلامی نائل شدند.
در مراسم مذکور، محسن رضائی و امیر شهید صياد شيرازی فرماندهان قرارگاه مركزی كربلا در عمليات بيت المقدس و همچنين يكی از بستگان بسيجی نام آور و پرافتخار "شهيد حسين فهميده" نشان درجه يك فتح را دريافت كردند. همچنین در اين مراسم به 21 تن از فرماندهان سپاه و ارتش و يك تن ازجهادگران نشان درجه دو فتح و به 29 تن ديگر از فرماندهان سپاه و ارتش كه در علميات پيروزمندانه بيت المقدس شركت داشته اند نشان درجه سه فتح تعلق گرفت كه توسط حضرت آيةالله خامنه ای به آنان اعطاء شد.
رهبر انقلاب در مراسم مذکور همچنین خطاب به فرماندهان نیروهای مسلح تاکید کردند: « اين نشان، اولاً نشان سپاسگزارى و قدردانى جمهورى اسلامى از شما عزيزانى است كه خدمتى بزرگ و ارزنده را در جنگ تحميلى، از خودتان نشان داديد. ثانياً، يك يادگار ماندنى است تا در آينده همه بدانند كه در يك فصل بسيار خطرناك و دشوارى از زندگى و تاريخ جمهورى اسلامى، صاحبان اين نشانها، چه فداكارى‌يى نشان دادند و چه عظمت انسانى‌يى از خودشان بروز دادند. اين نشان، يك كار سمبليك است، والّا قدر كار شما بيش از اينهاست و اميدواريم كه همه‌ ملت و كشور و مسؤولان، قدر شما و مجاهداتتان را بدانند و ان‌شاءاللَّه هميشه از شما قدردانى كنند.»
از جمله مشهورترین فرماندهانی که در این مراسم مفتخر به دریافت نشان فتح شدند، می توان به سرلشكر خلبان شهيد عباس بابايي، امیر خلبان حبيب بقايي، امیر شهيد مسعود منفرد نياكي، برادر پاسدار علي شمخاني، برادر پاسدار سيد رحيم صفوي و ...  اشاره کرد.
چند ماه بعد و در 15 بهمن همان سال، به ميمنت ايام مباركه دهه فجر، 210 تن از فرماندهان و نيروهاي برجسته و فداكار ارتش و سپاه كه در دو عمليات پيروزمند كربلاي پنج و كربلاي هفت نقش مؤثر و مهمي را بر عهده داشتند به افتخار دريافت نشان فتح از دست حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا نائل شدند.
ایشان در این مراسم نیز تاکید کردند: « اميدواريم كه خداى متعال به شما كمك كند و ان‌شاءاللَّه اين توفيق را هم به ما بدهد كه بتوانيم ياد رزمندگان عزيز و شجاعتهاى بزرگ آنها را هميشه زنده بداريم. اين، يك وظيفه‌ قطعى بر عهده‌ ماست و اهدا و تقديم اين نشان به شما نيز به‌همين معناست. اين اقدام، بزرگداشت شجاعت و فداكارى ‌يى است كه در آن برهه از شما صادر شد و اين چيز كوچكى در مقايسه با آنهاست. آنچه مهمتر و بزرگتر است، سپاس الهى و پاداشِ معنوىِ تمام نشدنى است.»
فرمانده معظم كل قوا در 1369 و به مناسبت هشتمین سالگرد آزادی خرمشهر از اشغال متجاوزین بعث عراق نیز نشان درجه یك و درجه دو فتح را به 76 تن از فرماندهان، رزمندگان و بازماندگان شهدای عملیات فتح المبین و بیت المقدس اعطاء كردند.
همچنین رئیس ستاد فرماندهی كل قوا نیز نشانهای درجه سه فتح را از دست مقام معظم رهبری دریافت و پس از پایان این مراسم به نمایندگی از سوی فرماندهی كل قوا به 410 تن ازفرماندهان و رزمندگان منتخب اسلام كه در این دو عملیات پیروزمند حضور فعال داشته اند، اعطاء كرد.
در اولین روز شهریورماه سال 1369 نیز، همزمان با آغاز هفته دولت، مقام معظم رهبری به پاس زحمات وفداكاریهای آقای هاشمی رفسنجانی در طول جنگ تحمیلی نشان درجه یك فتح را به وی اعطا فرمودند.
 
اعطای نشان نصر به فرماندهان

سالها بعد و در دوم خرداد 1379، همزمان‌ با فرارسيدن‌ سالروز عمليات‌ پيروزمندانه‌ بيت‌المقدس‌ و فتح‌ خرمشهر، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا به‌ جمعی‌ از فرماندهان‌ و مسؤولان‌ پشتيبانی‌ دفاع‌ مقدس‌ نشان‌ "درجه‌ يك‌ نصر" اعطا كردند.

از جمله مسئولانی که مفتخر به دریافت نشان نصر شدند، امير سليمی‌ مسؤول‌ دفتر مشاورت‌ امام‌ (ره‌) در امور دفاعی‌ و مسؤول‌ ستاد جنگهای‌ نامنظم‌ و وزير دفاع‌، حجت‌الاسلام‌ دكتر حسن‌ روحانی‌ رئيس‌ ستاد پشتيبانی‌ جنگ‌،  سردار افشار رئيس‌ ستاد مركزی‌ سپاه‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، محسن‌ رفيق‌‌دوست‌ مسؤول‌ تداركات‌ سپاه‌ و وزير سپاه‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، سردار جلالی‌ وزير دفاع‌ و مهندس‌ فروزش‌ مسؤول‌ ستاد پشتيبانی‌ جنگ‌ جهاد سازندگی‌ بودند.

فرمانده كل قوا در ششم مهرماه سال 1376 نیز سيد‌مرتضی سنايی طراح هواپيمای آذرخش و فرزند شهيد ستاری را به دريافت نشان درجه يك هنر مفتخر كردند.


اعطای نشان به طراح جنگنده آذرخش



[ سه شنبه 1 بهمن 1392برچسب:نشان فتح + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 10:54 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

استقبال از شهید با مراسم دامادی

در اواخر سال 2013 طی درگیری تعدادی از نیروهای حزب الله در عملیات جهادی در سوریه بشهادت رسیدن . در این عملیات پیکر شهید صلاح الدین علی یوسف مفقود می شود. 27 دی ماه پیکر این شهید بعد از گذشت 50 روز پیدا شد و روز یکشنبه طی مراسمی باشکوه درلبنان تشییع شد. از نکات جالب این مراسم این بود که مادر وی به مناسبت برگشت پیکر فرزندش برای وی مراسم دامادی گرفت و برای وی ماشین عروس تزئین نمودند. انشالله به امید بازگشت تمامی شهدای مفقود الاثر ...

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 دی 1392برچسب:استقبال عجیب + شهید + داماد + کاوشگر روز, ] [ 8:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پرتقال عجیب ژاپنی

این پرتقال برای خوش شانسی دانش آموزان شهر ياواتاهاما در  استان اهيمه در امتحانات کاشت شده است.

[ دو شنبه 30 دی 1392برچسب:تصاویر زیبا و عجیب + پرتقال + کاوشگر روز, ] [ 8:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

میلاد پیامبر نور و رحمت محمد مصطفی و امام جعفر صادق مبارک باد

 

میلاد مبارک و مسعود رحمت للعالمین پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی و فرزند گرامیشان حضرت امام جعفر صادق رئیس مذهب شیعه بر تمامی جهانیان مبارک باد

[ شنبه 28 دی 1392برچسب:میلاد پیامبر + کاوشگر روز, ] [ 10:21 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حرکت ‌پسندیده‌‌ استقلالی‌ها درسرمای ‌آزادی

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:تیم استقلال + حرکت پسندیده + کاوشگر روز, ] [ 9:26 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ترفندهایی برای کم خوری

متخصصان برای کم خوردن افراد ترفندهایی را پیشنهاد می‌کنند. کارشناسان انجمن بهداشت و سلامت آمریکا، اظهار کردند: افراد می‌توانند از ترفندهایی برای خوردن کمتر استفاده کنند، زیرا عوامل بسیاری در میزان خوردن افراد موثر است.

- استفاده از کاسه و بشقاب کوچکتر زیرا هنگامی‌ که افراد از ظرف بزرگتر استفاده می‌کنند تمایل بیشتری برای خوردن دارند. پس انتخاب ظرف کوچکتر در کم خوردن تاثیرگذار است.

- آهسته خوردن و جویدن بیشتر غذا به کم خوردن کمک می‌کند، زیرا پیام سیری به مغز رسیده است. این عمل در کاهش مشکلات گوارشی هم موثر است.

- هنگام غذا خوردن دقت داشته باشید که چه میزان می‌خورید. این روش به کم خوردن افراد کمک می‌کند.

- درهنگام غذا خوردن تلویزیون تماشا نکنید. تماشای تلویزیون منجر به بیش از اندازه خوردن می‌شود و این در حالی است که فرد متوجه این موضوع نیست.

- استفاده از مواد غنی از پروتئین منجر به مهار اشتها و در نتیجه باعث کاهش میزان غذا خوردن می‌شود.

- مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین بیشتر در هر وعده و ترجیحا در هنگام صبحانه به شما احساس سیری کامل در مدت زمان بیشتری را می‌دهد.

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:کم خوری + لاغری + ترفند + کاوشگر روز, ] [ 9:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

۴ منبع ممتاز غلات برای عضله سازی

بسیاری از پزشکان علوم تغذیه اعتقاد دارند که گنجاندن یک کاسه غلات می تواند سلامت صبحانه ی کامل را تضمین کرده و از همه مهم تر مصرف آن در ساعات پایانی شب می تواند عضله ی شما را از پدیده ی کاتابولیسم (افت قوام و سایز ماهیچه) مصون نگه دارد.

بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم روز خود را با مصرف یک نوع غله کامل آغاز نموده و برای پایان روز هم باز از همین ماده ی مغذی کمک بگیرید . شما می توانید با گنجاندن هر یک از این ۴ نمونه از غلات زیر فرآیند رشد و ساخت عضلات را تکمیل کنید.

۱- گندم خرد شده :مطمئنا شما با مصرف گندم کامل به راحتی می توانید فیبر مورد نیاز بدن تان را تامین کنید. فقط باید دقت داشته باشید که به هیچ وجه این ماده ی با ارزش غذایی را با شکر که غذای سلول های سرطانی محسوب می شود مخلوط نکنید.

۲- جوی دو سر تازه :بهترین غله ی چند دانه ی تازه زمانی از لحاظ مواد مغذی غنی خواهد بود که شامل غلات کامل از جمله : بلغور جوی دوسر، جو و گندم سیاه (چاودار) شده و از هرگونه شکر و مواد افزودنی عاری باشد.

در تحقیقات صورت گرفته نشان داده شده است که جایگزین نمودن غلات کامل به جای فرم تصفیه شده آن می تواند در فرآیند کاهش وزن بسیار مناسب باشد.

۳- آرد برنج قهوه ای :آردی که عاری از هر گونه گلوتن باشد، صرفا از آسیاب برنج قهوه ای به عمل خواهد آمد. این ماده وقتی پخته می شود بافت و ترکیبی همانند بلغور جوی دوسر پیدا می کند. ۵۰ گرم آرد برنج قهوه ای ۱۵۰ کالری ، ۳۷ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم فیبر را در بر می گیرد. بنابراین می توانید برای وعده ی صبحانه بسیار مفید باشد.

۴- جوی دوسر زودپز :شما به راحتی می توانید یک وعده غذایی کامل و سرشار از فیبر را با جوی دوسر زودپز فقط در مدت ۵ الی ۷ دقیقه تهیه کنید. این ماده نسبت به بلغور جوی دوسر از شاخص گلیسمیک پایین تری برخوردار بوده و شما با مصرف آن میزان قند خودتان را به حالت ثبات در خواهید آورد.

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:منبع غذایی + عضله سازی + کاوشگر روز, ] [ 9:20 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

یک خوراکی خوشمزه برای کسانی که مدام سرما می خورند

خمه ‌کدو يکي از انواع دانه‌هاست که ‌ تنوع زيادي دارد. حدود 5 نوع تخمه ‌کدو داريم که ارزش تغذيه‌اي تمام آنها تقريبا با هم برابر است. باارزش‌ترين نوع تخمه ‌کدو، تخمه ‌کدو تنبل يا همان کدو حلوايي است که کمي پهن‌تر از ساير تخمه‌هاي کدو هم است. هر 64 گرم (يک فنجان) تخمه ‌کدو، 285 کيلوکالري انرژي، 12 گرم چربي، 2/3 گرم چربي اشباع،.. 6 گرم چربي چندزنجيره‌اي غيراشباع، 3/9 گرم چربي تک‌زنجيره‌اي غيراشباع، 12 ميلي‌گرم سديم، 588 ميلي‌گرم پتاسيم، 12 گرم فيبر غذايي، 21/5 درصد مس، 17 درصد روي، 12 گرم پروتئين، 3 درصد کلسيم، 11 درصد آهن و 42 درصد منيزيم دارد. تخمه ‌کدو تنبل که مغذي‌ترين نوع تخمه ‌کدوست، بومي آمريکاي شمالي است و طرفداران زيادي در سراسر دنيا دارد. در «صنايع غذايي» اين هفته به بررسي ارزش تغذيه‌اي اين دانه پرداخته‌ايم.


ضدديابت

نتيجه تازه‌ترين تحقيقاتي که در مورد رابطه مصرف تخمه ‌کدو و ديابت روي حيوانات آزمايشگاهي انجام شده، نشان مي‌دهد مصرف حجم متعادلي از اين ماده غذايي در طول روز مي‌تواند باعث پيشگيري از ابتلا يا کنترل سريع‌تر بيماري ديابت شود. تخمه ‌کدو باعث بهبود ترشح انسولين و تنظيم سطح قندخون در بدن هم مي‌شود و مي‌تواند کاهش استرس‌هاي اکسيداتيو را در پي داشته باشد. استرس اکسيداتيو، يکي از عوامل بر هم خوردن ميزان قندخون و اختلال در ترشح انسولين در بدن افراد مبتلا به ديابت است.


ضدعفونت

ترکيب‌هاي پروتئين و ريزمغذي‌هاي موجود در تخمه ‌کدو و روغن تخمه ‌کدو، مي‌تواند باعث دفع عوامل ميکروبي، قارچي و ويروسي از بدن شود. به‌همين دليل معمولا به افراد بيمار، به‌خصوص آنهايي که به بيماري‌هاي عفوني مبتلا هستند، توصيه مي‌شود از پودر تخمه ‌کدو‌ي خام يا روغن تخمه ‌کدو در سالادها يا سس‌هاي سالاد استفاده کنند.


منبع منيزيم

تخمه ‌کدو يکي از بهترين منابع دريافت منيزيم محسوب مي‌شود، به‌طوري که هر يک‌چهارم فنجان از مغز اين تخمه، مي‌تواند تمام نياز يک روز بدنمان به منيزيم را تامين کند. منيزيم مي‌تواند نقش موثري در سنتز RNA و DNA در بدن داشته باشد و به پمپاژ بهتر قلب هم کمک کند. ضمن اينکه اين ماده معدني نقش برجسته‌اي هم در گردش بهتر خون و اکسيژن در رگ‌ها و بهبود عملکرد سيستم قلبي- عروقي دارد. به علاوه، دريافت حجم مناسبي از منيزيم از طريق مصرف خوراکي‌هاي طبيعي حاوي اين ماده معدني مي‌تواند به تنظيم فشارخون و پيشگيري از سکته و حمله‌هاي قلبي ناگهاني هم کمک کند. بد نيست بدانيد که بيش از 60 درصد مردم دنيا از کمبود منيزيم و مشکلات قلبي ناشي از آن رنج مي‌برند.

 

تقويت‌کننده سيستم ايمني

تخمه ‌کدو يکي از منابع خوب دريافت روي محسوب مي‌شود. هر 31 گرم از اين دانه مغذي، حاوي 2 ميلي‌گرم روي است. دريافت مقادير مناسبي از روي در بدن باعث افزايش قدرت سيستم ايمني، رشد و تقسيم سلولي بهتر، داشتن خواب آرام‌تر، خلق‌وخوي بهتر، افزايش عملکرد قدرت چشايي و بويايي، حفظ سلامت چشم و پوست و تنظيم ترشح انسولين مي‌شود. برخي پزشکان و متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند تمام دانش‌آموزان، بيماراني که ضعف سيستم ايمني دارند،‌ بچه‌هاي 2 تا 3 ساله‌اي که با وزن پايين متولد شده‌اند، افرادي که زياد سرما مي‌خورند، سالمندان و کودکان بالاي 3 سال بهتر است حداقل روزي 10 عدد تخمه ‌کدو بخورند.


منبع امگا3

تخمه ‌کدوي خام و روغن تخمه ‌کدو، حاوي يکي از بهترين انواع چربي به نام اسيدهاي چرب امگا3 هستند. اين تخمه و روغن آن، مقداري امگا6 و 9 هم دارند. از اين رو مصرف حجم متعادلي از آن به بيماران قلبي، دانش‌آموزان و دانشجويان، افراد افسرده، مادران شيرده و خانم‌هاي باردار براي رشد بهتر سلول‌هاي مغزي جنين آنها، توصيه مي‌شود.


حفظ سلامت پروستات

تخمه ‌کدو يکي از بهترين خوراکي‌ها براي حفظ سلامت آقايان است. روي فراوان موجود در اين دانه،‌ به حفظ سلامت پروستات کمک مي‌کند. ضمن اينکه مصرف منظم روغن تخمه ‌کدو مي‌تواند تا حد چشمگيري باعث کاهش خطر ابتلا به بزرگي خوش‌خيم پروستات هم شود. متخصصان اورولوژي به تمام آقايان توصيه مي‌کنند حداقل هفته‌اي 1 تا 2 فنجان مغز تخمه ‌کدوي خام يا روزي يک قاشق مرباخوري روغن تخمه ‌کدو مصرف کنند. البته در صورتي که از چاقي و اضافه‌وزن رنج نبرند.


کاهش عوارض يائسگي

تخمه ‌کدو و روغن آن، حاوي استروژن گياهي است و يکي از مشکلاتي که خانم‌هاي يائسه از آن رنج مي‌برند، عوارض ناشي از کاهش ترشح استروژن در بدن آنهاست. کاهش استروژن با عوارضي مانند خشکي واژن، چروکيدگي سريع‌تر پوست و افزايش فشار و چربي‌خون همراه است ولي اگر خانم‌هاي يائسه روزي يک مشت (حدود 10 تا 15 عدد) مغز تخمه ‌کدو يا يک قاشق مرباخوري روغن آن را مصرف کنند، تاحدي از برخي عوارض يائسگي در امان مي‌مانند. ضمن اينکه استروژن،‌ روي،‌ منيزيم، امگا3 و ساير ريزمغذي‌هاي موجود در تخمه ‌کدو و روغن آن باعث افزايش کلسترول خوب خون (HDL)، کاهش فشارخون، پيشگيري از گرگرفتگي، سردرد و دردهاي مفصلي هم مي‌شود.


خواب راحت

تخمه ‌کدو سرشار از آمينواسيدي به‌نام تريپتوفان است. مصرف حد متعادلي از خوراکي‌هاي حاوي تريپتوفان مانند تخمه ‌کدو تنبل مي‌تواند باعث افزايش ترشح سروتونين در بدن شود. سروتونين هم در بدن به ملاتونين تبديل مي‌شود. ملاتونين،‌ نوعي هورمون خواب است که ترشح مقدار مناسبي از آن در بدن،‌ مي‌تواند به داشتن خوابي راحت‌تر کمک کند. به‌همين دليل مصرف مقداري تخمه ‌کدو ‌همراه تکه‌اي ميوه (به ‌‌دليل کربوهيدراتي که دارد)،‌ کمي قبل از خواب، ‌مي‌تواند به ترشح بيشتر و بهتر سروتونين و ملاتونين کمک کند و باعث خواب راحت‌تري هم شود.


روش نگهداري

تخمه ‌کدو تا زماني که مغزنکرده، خام و در پوست خود باشد، تا حدود 6 ماه قابليت نگهداري داخل ظرفي دربسته و در جايي خشک و خنک دارد. تخمه ‌کدوي مغزشده را مي‌توان حدود يک هفته،‌ آن‌ هم داخل ظرفي دربسته و تيره‌رنگ نگهداري کرد تا روغن موجود در آن در تماس با هواي محيط‌ اکسيده نشود. روغن تخمه ‌کدو هم بايد مانند ساير روغن‌ها داخل ظرف‌هاي شيشه‌اي تيره‌رنگ و در جايي خشک و خنک نگهداري شود.

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:تخمه کدو + ضدسرماخوردگی + کاوشگر روز, ] [ 9:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

زیباترین کشورها برای عکاسی

 
رم - ایتالیا

 

 
بارسلونا - اسپانیا

 

 
پاریس - فرانسه

 

 
استانبول - ترکیه

 

 
ونیز - ایتالیا

 

 
موناکو

 

 
فلورانس

 

بوینس آیرس

 

 
بوداپست
[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:کشورهای زیبا + تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 6:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اگر سعودی فکر نزدیک‌شدن به کربلا را کند نماز ظهر را در بقیع خواهیم خواند

سخنان تهدید آمیز سرتیپ "فاضل برواری" فرماندهی نیروهای ویژه عراق در مبارزه با تروریسم خطاب به سعودی، بازتاب گسترده ای در رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی اینترنتی مانند "فیس بوک، و تویتر" داشته است.


فاضل برواری در سخنانی تهدیدآمیز درصفحه اجتماعی فیس‌بوک گفته است: اگر سعودی به مقدسات ما در کربلا حمله کند یا اینکه به فکر اشغال یک وجب از خاک عراق باشد ما نماز ظهر را در بقیع خواهیم خواند. برواری در واکنش به قتل چهار سرباز توسط تروریست‌ها در الانبار تهدید کرد در مقابل جان این چهار سرباز، چهارهزار نفر از داعش را خواهیم کشت. در همین راستا نیورهای امنیتی عراق شیخ عشیره "البو فراج" را که مشکوک به دست‌داشتن در این ماجراست، دستگیر کرده‌اند. خانواده این چهار سرباز از حکومت خواسته‌اند این شیخ را آزاد نکند و به مجازاتش رسیدگی نماید و انتقام شهدا را بگیرد.
"فاضل برواری" چندی پیش نیز در صفحه شخصی‌اش نوشته بود: تعداد انتحاری‌های عرب از ملیت‌های مختلف که به عراق سفر کردند و خود را در این کشور منفجر کردند، به بیش از چهار هزار نفر رسیده است؛ در بین این افراد، سعودی‌ها بیشترین تعداد انتحاری را دارند.
به تازگی اسنادی منتشر شده است که نشان می دهد عربستان در عملیات های تروریستی فلوجه و الانبار دخالت دارد.
یکی از روش های دخالت عربستان در عملیات تروریستی عراق ارتباط با شخصیت های سیاسی عراقی که از مخالفان نوری مالکی هستند می باشد. طارق هاشمی، معاون سابق و فراری رئیس جمهوری عراق ، از جمله افرادی است که متهم به دست داشتن در عملیات تروریستی این کشور است و مورد حمایت آل سعود نیز قرار دارد.
احمد العوانی، نماینده پارلمان عراق از گروه العراقیه نیز که به دست داشتن در عملیات تروریستی و اعتصاب های ضد دولتی متهم شده است ، مورد حمایت آل سعود قرار دارد. در اسنادی که دولت عراق در اختیار دولت های عربی و اسلامی قرار داده است مدارکی وجود دارد که نشان می دهد مخالفان دولت برای ایجاد ناامنی از دولت عربستان پول گرفته اند. حمایت از گروههای تروریستی نیز شیوه دیگر آل سعود برای دخالت در امور داخلی و ایجاد ناامنی در مناطق مختلف عراق است .
بندر بن سلطان، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان ، نقشی کلیدی در حمایت از گروههای تروریستی در عراق ایفا می کند. علی شلاه نیز از حمایت مالی عربستان از تروریستها پرده برداشت و اعلام کرد برخی افراد در این زمینه دستگیر شده‌اند و علاوه بر اعترافات دستگیر شدگان، اسنادی از مکالمات تلفنی ضبط شده نیز وجود دارد.استخدام مزدور و آموزش آنها برای عملیات تروریستی نیز یکی دیگر از روشهای آل سعود برای دخالت در امور داخلی عراق و ایجاد ناامنی است . نوری مالکی، نخست وزیر عراق، پنج شنبه گذشته در جمع سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در بغداد گفت برخی تروریست‌ها با گذرنامه‌های عربی وارد خاک عراق می شوند عملیات تروریستی انجام می دهند ، اما کشورهای حامی تروریست ها باید بدانند که آتش تروریسم دامن آنها را خواهد گرفت.

عراق تنها کشوری نیست که عربستان را به دخالت در عملیات تروریستی و انفجاری متهم کرده است. پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز اخیرا عربستان را شریک مهم ترویستها خواند و از شورای امنیت سازمان ملل خواست عربستان را در رده حامیان گروههای تروریستی قرار دهد. شخصیت ها و برخی مقامات دولتی لبنان نیز ریاض را به دست داشتن در عملیات انفجاری مناطق مختلف لبنان متهم کردند.

 با توجه به این اظهارات و همچنین انتشار اسناد دولت عراق، اکنون نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد باید اقدام جدی درباره نقش عربستان در عملیات تروریستی و انفجاری در کشورهای مختلف انجام دهند.

[ پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:کربلا + تروریست + فاضل برواری + کاوشگر روز, ] [ 6:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 53 54 55 56 57 ... 74 صفحه بعد