زن محجبه در آغوش سرباز آمریکایی

ایگاه خبری هافینگتون پست در گزارشی، در واکنش به تابلویی تبلیغاتی در لس آنجلس نوشت: جلب کردن توجه مردم در بلوار سان‌ست لس آنجلس کار آسانی نیست. اما وقتی که یک تابلوی تبلیغاتی، یک زن مسلمان را در آغوش یک سرباز آمریکایی نشان می‌دهد اوضاع کاملا فرق می‌کند. این تبلیغات که مرتبط با یک داروی ضد خروپف با عنوان «با هم بمانید» است سربازی را نشان می‌دهد که یک زن مسلمان را در آغوش کشیده است.

این گزارش می افزاید: سخنگوی شرکت سازنده این دارو، ملودی دیومارک گفته است که می‌خواستیم تبلیغاتی کاملا متفاوت داشته باشیم. ما قصد سواستفاده از لباس نظامی ایلات متحده را نداشتیم. ما قصد داشتیم به آنچه که الان در دنیا در حال انجام است اشاره کنیم و آن این است که این زوج اکنون در دنیا در حال زندگی با هم هستند.

لازم به ذکر است که این اقدام تبلیغاتی، تا کنون واکنش‌های تندی در فضای سایبر از سوی مسلمانان جهان در پی داشته است.

[ ]

عکاس این دوربین کجاست؟

[ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:عکاس + تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 7:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

راز فرعون مرا مسلمان کرد

مسلمان شدن دانشمند فرانسوی پروفسور موریس بوکای

هنگامی که فرانسوا میتران در سال ۱۹۸۱میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت، از مصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون برای برخی آزمایش‌ها و تحقیقات به فرانسه منتقل شود.

هنگامی که هواپیمای حامل بزرگترین طاغوت تاریخ در فرانسه به زمین نشست، بسیاری از مسئولین کشور فرانسه و از جمله رئیس دولت و وزرایش در فرودگاه حاضر شده و از جسد طاغوت استقبال کردند.
پس از اتمام مراسم، جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستان‌شناس به همراه بهترین جراحان و کالبدشکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم جسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه بنام پروفسور موریس بوکای بود که برخلاف سایرین که قصد ترمیم جسد را داشتند او در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.

تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب، نتایج نهایی ظاهر شد؛ بقایای نمکی که پس از ساعتها تحقیق بر جسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده‌اند. اما مسئله‌ی غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالم‌تر از سایر اجساد باقی مانده، درحالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.

پروفسور موریس بوکای در حال آماده کردن گزارش نهایی در مورد کشف جدید (مرگ فرعون بوسیله غرق شدن در دریا و مومیایی جسد او بلافاصله پس از بیرون کشیدن از دریا) بود که یکی از حضار در گوشی به یادآور شد که برای انتشار نتیجه تحقیق عجله نکند، چرا که نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است.

ولی موریس بوکای بشدت این خبر را رد کرده و آن را بعید دانست. او بر این عقیده بود که رسیدن به چنین نتیجه ی بزرگی ممکن نیست مگر با پیشرفت علم و با استفاده از امکانات دقیق و پیشرفته کامپیوتری.

در جواب او یکی از حضار بیان کرد که قرآنی که مسلمانان به آن ایمان دارند قصه غرق شدن فرعون و سالم ماندن جثه‌ی او بعد از مرگ را خبر داده است.
حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد و از خود سوال می‌کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال ۱۸۹۸میلادی کشف شده است، در حالی که قرآن مسلمانان قبل از ۱۴۰۰ سال پیدا شده است؟

چگونه با عقل جور در می آید در حالی که نه عرب و نه هیچ انسان دیگری از مومیایی شدن فراعنه توسط مصریان قدیم آگاهی نداشته و زمان زیادی از کشف این مسئله نمیگذرد؟


موریس بوکای تمام شب به جسد مومیایی شده زل زده بود و در مورد سخن دوستش فکر می‌‌کرد که چگونه قرآن مسلمانان در مورد نجات جسد بعد از غرق سخن می‌گوید در حالی‌که کتاب مقدس آنها از غرق شدن فرعون در هنگام دنبال کردن موسی سخن میگوید اما از نجات جسد هیچ سخنی به میان نمی‌آورد و با خود می‌گفت آیا امکان دارد این مومیایی همان فرعونی باشد که موسی را دنبال میکرد؟


و آیا ممکن است که حضرت محمد هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته است؟ او در همان شب تورات و انجیل را بررسی کرد اما هیچ ذکری از نجات جسد فرعون به میان نیاورده بودند.

پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر باز گرداندند ولی موریس بوکای خاطرش آرام نگرفت تا اینکه تصمیم گرفت به کشورهای اسلامی سفر کند تا از صحت خبر در مورد ذکر نجات جسد فرعون توسط قرآن اطمینان حاصل نماید.

یکی از مسلمانان قرآن را باز کرد و این آیه را برای او تلاوت نمود:
{فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَةً وَإِنَّ کَثِیراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ} [یونس:۹۲]
ما امروز پیکرت را [از آب] نجات می‌دهیم تا عبرت آیندگان شوى، و همانا بسیارى از مردم از آیات ما بیخبرند

این آیه او را بسیار تحت تآثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت و با صدای بلند فریاد زد: “من به اسلام داخل شدم و به این قرآن ایمان آوردم.”
موریس بوکای با تغییرات بسیاری در فکر و اندیشه و آیین به فرانسه بازگشت و دهها سال در مورد تطابق حقائق علمی کشف شده در عصر جدید با آیه های قرآن تحقیق کرد و حتی یک مورد از آیات قرآن را نیافت که با حقایق ثابت علمی تناقض داشته باشد.

و بر ایمان او به کلام الله جل جلاله افزوده شد (لا یأتیه الباطل من بین یدیه ولا من خلفه تنزیل من حکیم حمید).
حاصل تلاش سالها تحقیق این دانشمند فرانسوی کتاب “قرآن و تورات و انجیل و علم بررسی کتب مقدس در پرتو علوم جدید” بود.
[ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:موریس بوکای + اسلام + قرآن + کاوشگر روز, ] [ 7:9 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

زیباترین خیابان جهان

خیابانی با نام "رائو گونکالو د کاروالیو" در پورتو آلگره برزیل به دلیل پوشیده شدن با شاخ و برگ درختان خود به عنوان زیباترین خیابان جهان شناخته می شود.

 

 
[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:زیباترین خیابان + کاوشگر روز, ] [ 8:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

غذاهایی که پیامبر(ص) نمی خوردند

 پیامبر(ص) غذای داغ نمی‌خورد تا سرد شود و می‌فرمود: خدا به شما آتش نخورانده است. غذای داغ برکت ندارد پس آن را سرد کنید و آن حضرت هرگاه غذا می‌خورد بسم‌الله می‌گفت. انس می‌گوید: هرگز رسول خدا(ص) از غذایی بدگویی نکرد، اگر غذایی را می‌پسندید آن را می‌خورد و اگر غذایی را نمی‌پسندید، نمی‌خورد.
رسول خدا(ص) سیر، پیاز، تره‌فرنگی و عسل آغشته به شیره‌ای که از درخت، در شکم زنبور می‌ماند، نمی‌خورد زیرا بوی آن در دهان می‌ماند. پیامبر اکرم(ص) ساده و محقّر بر سر غذا می‌نشست و هرگز آروغ نمی‌زد و دعوت آزاد و برده را می‌پذیرفت، هر چند بر غذایی که از پاچه و سیراب تهیه می‌شد! هدیه را می‌پذیرفت، هر چند جرعه‌ای از شیر باشد و آن را می‌خورد؛ ولی صدقه نمی‌خورد.
[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:آداب غذا + کاوشگر روز, ] [ 8:29 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

خطای دید بسیار جالب

 اگر دقت کنید مربعی که در وسط تصویر قرار دارد ثابت می ماند.

 

[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:خطای دید + سرگرمی + کاوشگر روز, ] [ 8:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

"شارون چند روز دیگر می‌میرد"

روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: پزشک معالج آریل شارون، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حال شارون روز به روز در حال بدتر شدن است و امیدی به بهبود وی نیست.

 پزشک معالج شارون ادامه داد: حال شارون ظرف چند ساعت گذشته بسیار وخیم شده و تیم معالج همگی توافق نظر دارند که هیچ پیشرفتی در وضعیت جسمانی شارون حاصل نشده و شماری از ارگان‌های حیاتی بدن وی از فعالیت بازمانده است.

 به گفته پزشک شارون اندام‌ها و ارگان‌های بدن شارون به کندی و بسیار تدریجی عمل می‌کنند و احتمالا روزهای آینده آخرین روزهای زندگی شارون باشد.

 برخی از نزدیکان خانواده شارون نیز اعلام کردند که پزشکان به پسر وی تاکید کرده‌اند باید دستگاه تنفس مصنوعی را که شارون در طول هشت سال گذشته با آنها زنده است بکشند.

 آریل شارون در چهارم ژانویه سال 2006 میلادی دچار سکته مغزی شد.

[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:اسرائیل + مرگ شارون + کاوشگر روز, ] [ 7:52 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

پیوستن زندانیان عربستانی به القاعده

پیوستن زندانیان آزاد شده عربستانی به داعش و القاعده!

[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:زندانیان القاعده + کاوشگر روز + تروریسم, ] [ 7:51 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ورود هاورکرافت‌های ارتش به حوزه عملیات‌های آفندی

روزی كه برای انجام یك گفت وگو به ستاد نیروی دریایی رفته بودیم، نام یكی از مدیریت ها توجهم را جلب كرد: مدیریت هوادریا. بعد كه بیشتر راجع به فعالیت های این مدیریت پرسیدیم، معلوم شد كه تا چه اندازه توجه به موضوع هوادریا مورد غفلت واقع شده است. آن قدر بس كه هیچ یگان دریایی به مأموریتی اعزام نخواهد شد؛ مگر با حمایت هوادریا. اما برای پی بردن به اینكه مفهوم هواگرد در یك یگان دریایی چیست، باید متوجه این حقیقت بود كه هر شناور دریایی، همچنان كه سطح را می پیماید، باید امكانی برای پایش آسمانش نیز داشته باشد.

ناخدایكم خلبان رضا اسماعیلیان فرمانده «هوادریا»ی نیروى دریایى است، او برای روشن شدن مفهوم هوادریا در نیروی دریایی این گونه توضیح می‌دهد: هوادریا یگان پروازی نیروی دریایی است و حضورش به خاطر ضرورتی است كه اجرای موفقیت آمیز مأموریت های نیروی دریایی – در آب های برون مرزی و یا درون مرزی- به آن وابسته است.

هوادریا خود از سامانه پیچید های برخوردار است كه اعضایش را به شدت به هم مرتبط كرده است. برای نمونه هواپیماهای گشت و شناسایی، هواپیماهای مسافرتی و یا بالگردهای دریایی، نظیر بالگردهای «آر. اچ» و... دریك همكاری بی بدیل، اهداف نیروی دریایی را دنبال می‌كنند.

مأموریت‌های گشت و شناسایی بیشتر از طریق هواپیماهای موسوم به «فرندشیپ» انجام می‌شود. یكی از موفقیت‌های هوادریا در احیای موفقیت آمیز ماموریت مین‌روبی تعریف شده است. بر این اساس، مطالعاتی صورت گرفت که در نهایت موضوع مین‌روبی توسط بالگرد در دریا احیا شد. کمترین حسن این شیوه مین‌روبی دوری از سطح خطر است؛ خطر انفجار مین كه طبیعتاً اگر در سطح صورت بگیرد، مرگبار خواهد بود. این شیوه، اثرِ هنرمندی متخصصان نیروی دریایی است كه اینگونه به بار نشسته است.

ناخدا اسماعیلیان برای آشكار شدن اهمیت مأموریت هوادریا به شرح دورانی می‌پردازد كه اساساً موضوع هوای دریا مورد توجه قرار گرفت؛ او می‌گوید: باید متوجه بود كه مأموریت اصلی نیروی دریایی در دریا انجام می‌شود؛ چه زیر سطح دریا و چه بر فراز دریا. به عبارت روشن‌تر، وقتی عملیاتی در دریا صورت می‌گیرد، باید توانمندی تا آن میزان وجود داشته باشد كه به حمایت از جریان این عملیات قادر باشد. اهمیت توجه به هوای دریا از همین‌جا معلوم می‌شود.

و بعد از نقش آفرینی هوادریا در دوران دفاع مقدس این‌گونه یاد می‌كند: هوادریا در جریان دفاع مقدس، كارنامه بسیار موفقی از خود به یادگار گذاشت؛ یك نمونه‌اش در عملیات شكست حصر آبادان اتفاق افتاد؛ آن زمان كه بالگردهای آر. اچ هوادریا بخش اعظم شكست حصر آبادان را رقم زد. در حقیقت، هوادریا با اعزام و انتقال موفق نیروها به آبادان و یا خارج كردن مجروحان – و حتی خانواد ه‌ها – از جزیره آبادان، چنان شرایطی را ایجاد كرد كه اجرای موفق عملیات شكست حصر آبادان با مانعی مواجه نشود.

این باعث شد كه یك پشتیبانی جانانه و مستقیم از نیروها صورت بگیرد و به این ترتیب، مردم هم به نتیجه عملیات و درمجموع به فرجام پیروزمندانه عملیات دل بستند. این یكی از مقوله‌های مهمی است كه در كارنامه هوادریا ثبت است.

نقش یگان هوادریا در دوران دفاع مقدس

ناخدا اسماعیلیان اضافه می‌كند: به طور یقین در هر منطقه‌ای كه ساحل و دریا با هم تلاقی دارد، آنجاست كه اهمیت مأموریت هوا دریا آشكار می‌شود؛ چنان‌كه درباره عملیات شكست حصر آبادان این موضوع مصداق دارد.

یك عملیات دریایی، به یگان هوایی، به یگان سطحی و یگان زیرسطحی نیازمند است. اهمیت هوادریا در دوره جنگ بیشتر به چشم آمد و همین باعث شد نگاه‌ها به آن معطوف شود. نیروی دریایی وقتی جنگ را تجربه كرد، كاركردهای هوادریا هم بیشتر نمایان شد. برای نمونه، در جریان عملیات مروارید كه طی سه مرحله انجام شد، هوادریا نقش بارزی ایفا كرد. باید زمانی را در نظر آورد كه درعملیات شهید صفری – مرحله نخست عملیات مروارید – گروهی از افراد عملیات ویژه به سكوهای البكر و الامیه اعزام شدند. بازگرداندن آنان جز از طریق بالگرد میسر نبود كه داستانش مفصل و مشخص است.

فرمانده هوادریای نیروی دریایی در ادامه گفتگوی خود با مجله صف به اهمیت تربیت خلبانان هوادریا و تفاوت‌های تربیت خلبان برای یك واحد دریایی در مقایسه با خلبانی كه پروازش بر فراز زمین صورت می‌گیرد، اشاره می‌كند: «موضوع تربیت خلبان برای واحدهای دریایی تا پیش از انقلاب در خارج از كشور انجام می‌شد، ولی بعد از انقلاب به شكل تأثیرگذاری این موضوع مورد توجه قرار گرفت؛ به گونه‌ای كه مدتی نپایید كه این فرآیند تربیت خلبان بومی شد و هم اكنون نیروی دریایی، خود خلبان‌های هواناوهایش را آموزش می‌دهد. مقدمات آموزش خلبانان هواپیماها با نیروی هوایی است و از آن به بعد یك رشته از آموزش‌ها را نیروی دریایی برگزار می كند. خلبانان بالگردهایمان را هم از طریق مركز تربیت خلبان شهید وطن‌پور كه در اصفهان مستقر است، تأمین می‌كنیم.»

انواع بالگردهای موجود در یگان هوادریا

فرمانده هوادریای نیروی دریایی، خود، آموزش دیده مركز شهید وطن‌پور است؛ مركزی كه خلبان‌های بالگردهای نیروی زمینی را تربیت می‌كند. شماری از دانشجویان دانشگاه نوشهر به عنوان خلبان انتخاب می‌شوند و بعد برای ادامه آموزش به مركز شهید وطن‌پور اعزام می‌شوند. وقتی خلبان از این مركز دانش‌آموخته شد، به یگان مبدأ خود –نیروی دریایی – بازمی‌گردد. تازه باید سبك‌ها و مهارت‌های پرواز بر فراز دریا را بیاموزد كه بسیار متفاوت از پرواز بر فراز زمین است. بالگردهای «آر. اچ»، «اس. اچ» و «ای. بی» در نیروی دریایی هر یك مأموریتی خاص به عهده دارند: آر. ا چ‌ها مخصوص مین‌روبی هستند و اس. اچ‌ها به بالگردهای «ضد زیردریایی» متصف هستند و سرانجام بالگردهای ای. بی، برای ضد سطحی‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

ناخدا اسماعیلیان فرآیند آموزش خلبان‌های نیروی دریایی را از آن هنگام كه از مركز آموزش شهید وطن‌پور فارغ التحصیل می‌شوند، به مجله صف این‌گونه شرح می‌كند: خلبانان، بر اساس نیاز تقسیم می‌شوند و با شیوه‌های پرواز بر فراز دریا آشنا می‌شوند. توانایی‌ها و قابلیت‌هایی كه خلبان بالگرد دریایی دارد، توانمندی‌هایی متفاوت است. برای نمونه، بالگرد اگر در سطح با مشكل فنی مواجه شود، مكانی را انتخاب كرده، فرود می‌آید، اما در دریا این امكان نیست و یا بسیار محدود است. بنابراین می‌طلبد كه تجهیزات دیگری روی این بالگرد تعبیه شده باشد و خلبان هم با نوع استفاده از این تجهیزات آشنا باشد. تفاوت دیگر، آن است كه بالگردهای دریایی از دو موتور برخوردار هستند كه برای احتمال ایجاد مشكل در دریا تعبیه شده‌اند. بالگردهای اس. اچ نیروی دریایی، در موقع اشكال تبدیل به یك قایق می‌شوند و روی دریا می‌نشینند و این امكان تا آنجا ادامه پیدا می‌كند كه رفع مشكل بشود

فرمانده هوادریای نیروی دریایی می‌گوید: اهمیت این موضوع از نظر راهبردی آن است كه این‌ها بخشی از فرآیند یك عملیات دریایی به حساب می‌آیند كه باید با دقت نظر خاصی آموزش‌ها را فرا بگیرند. همان‌گونه كه گفتم، وقتی یك شناور به مأموریتی اعزام می‌شود، باید از موضوع فضا و حمایتی كه از این سو دارد، فارغ بال باشد. حتی زیر سطحی‌ها هم از این حمایت بی‌نیاز نیستند.

اجرای عملیات های جدید توسط هاورکرافت ها

توجه به فراز و فرودهای پرنده‌های این مدیریت هم جالب است. ناخدا اسماعیلیان در اینباره می‌گوید: بالگردها، بخشی از تجهیزات یك ناو به شمار می‌آیند و برخی از ناوها مجهز به امكان فرود و برخاست بالگرد هستند و چنانكه می‌دانید، در ناو جماران هم كه اثر هنرمندی نیروی دریایی است، این امكان تعبیه شده است. درباره هواپیماها هم امكان فرود برخاستشان از طریق نزدیكترین جزیره به مكان اجرای مأموریت انجام می‌شود؛ زیرا زیرساخت‌های نوار پرواز در همه جزایر ایجاد شده و این امكان وجود دارد كه هواپیماهای ما از این جزایر موضوع فرود و برخاست را انجام دهند.

وی می‌گوید: «هواناوها، در سطح دریا می‌خزند و همین خزش را در ساحل هم می‌توانند انجام دهند. به تازگی در سازمان نیروی دریایی این امكان هم ایجاد شده كه هواناوها بتوانند در جریان یك عملیات، مأموریت‌های آفندی نیز اجرا كنند؛ زیرا این هواناوها به تجهیزات پیشرفته روز تجهیز شده‌اند.»

در زمینه تأمین هواناوهای نیروی دریایی، سازمان‌های صنعتی غیرنظامی هم وارد فعالیت شده و در جهت عملیاتی نگاه داشتن هواناوها كمك می‌كنند. این هواناوها مأموریتشان عارض بر نیروی دریایی نیست و بخشی اصلی از كل یك عملیات به شمار می‌روند. هواناوها، چنانكه در عملیات حصر آبادان نشان دادند، بخش جدایی ناپذیر یك عملیات به شمار می‌آیند. اینكه با كمك گرفتن از بخش صنعتی كشور، هواناوها می‌توانند مأموریت آفندی هم اجرا كنند، حاكی از پیشرفت روبه جلوی این مدیریت در نیروی دریایی است.

هدف نخستین نیروی دریایی در موضوع هواناوها و تجهیزاتش، «خودکفایی» تعیین شده است. از آن جهت كه این تجهیزات مادام كه به‌طور كامل اثرِ تحقیق و پژوهشگری متخصصان بومی نباشد، به مجرد آسیب دیدگی هر قطعه باز موضوع نیازمندی به خارج به چشم می‌آید. ناخدا اسماعیلیان می‌گوید كه نیروی دریایی به همین سمت حركت كرده و اخباری كه از موفقیت‌های روز به روز نیروی دریایی به گوش می‌رسد، ناظر بر همین موضوع است.

نقش بالگردها در عملیاتهای نداجا در دریاهای آزاد

بالگردهایی كه تحت امر فرماندهی هوادریای نیروی دریایی به انجام مأموریت می‌پردازند، با موضوع اعزام ناوگروه‌ها به آب‌های دور بیگانه نیستند. بخشی از مأموریت این بالگردها در حمایت از ناوهایی كه به این آب‌ها اعزام می‌شوند، عینیت می‌یابد؛ ناوگروه‌هایی كه هم‌اكنون 28 مأموریت را با كمال موفقیت آغاز كرده، به پایان رسانیده‌اند.

فرمانده هوادریای نیروی دریایی بخشی از این موفقیت‌ها را باز می‌شمارد: «بالگردها در انجام مأموریت ناوگروه‌ها به منزله یك اهرم تأثیرگذار هستند. پیش آمده است كه بالگردهای ما پس از شناسایی، مانع از دستیابی دزدان دریایی به اهدافشان شده‌اند؛ زیرا فضای تحرك یك بالگرد بسیار گسترده است؛ یعنی با یك ساعت پرواز می‌توان – دست‌كم – شعاع صد مایلی از ناو را واپایش كرد.»


پیشینه اعزام بالگردها به مأموریت آب‌های دور – كه دیر زمانی است انجام می‌شود – از همان اعزام اولین ناوگروه آغاز شده و تا به امروز ادامه یافته است. بالگردها – از نمونه‌های گوناگونش – به عنوان بخشی از فرآیند مأموریت تحت امر مجموعه ناو قرار می‌گیرند كه هدایتش بر عهده فرمانده ناو است.

به عبارت روشن‌تر، هر گاه كه فرمانده ناو تشخیص دهد، راجع به موضوع در - مثلاً- 60 مایلی ناو شناسایی و تحقیق صورت گیرد، آنگاه پس از صدور دستور، این بالگرد است كه به منطقه مورد نظر اعزام و نتیجه شناسایی‌ها را به اطلاع می‌رساند. این بالگردها، در صورت نیاز می‌توانند به صورت آفندی – البته با دستور فرمانده - نیز عمل كنند؛ زیرا بالگردها مجهز به موشك هستند.

بالگرد، علاوه بر آفند پدافند هم می‌كند. ناخدا اسماعیلیان در پایان این مصاحبه تاکید کرد: بالگرد با شناور، به دو هزار كیلومتر دورتر از آب‌های سرزمینی اعزام می‌شود. آنچه آشكار است، وظیفه اصلی‌اش –در صورت نیاز – آفند است، اما تحقیقاً ناو ما در آن آب‌های دور از طریق هیچ كشوری تحت حمله قرار نمی‌گیرد، ولی كاركردهای پدافندی این بالگرد هنگامی است كه بخواهند از آب‌های سرزمین دفاع كنند.

[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:هاورکرافت + ارتش + نیروی دریایی + کاوشگر روز, ] [ 7:50 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سید محمدحسين طباطبايي در کنار عکس کودکی‌اش

عکس زیر حجت‌الاسلام سید محمدحسین طباطبایی حافظ کل و مدرس قرآن و نهج البلاغه را بدون لباس روحانیت در کنار نقاشیی از کودکی خودش نشان می‌دهد.
[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:سیدمحمدحسین طباطبایی + حافظ کل قرآن + کاوشگر روز, ] [ 7:47 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جدیدترین مدل تویوتا کرولا

شرکت خودروسازی تویوتا نخستین تصاویر رسمی از خودروی تویوتا کورولا 2014 را منتشر کرد.

 2014

 

 

 

 

 

[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:تویوتا کرولا + عکس + کاوشگر روز, ] [ 7:44 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ماجرای‌ دستور رهبری‌ درباره‌ موشک اس۲۰۰

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی در مراسم تجلیل از شهید ستاری که بعد از ظهر امروز در دانشگاه پدافند هوایی ارتش برگزار شد، شهید ستاری را پدر پدافند دانست و گفت: از خاطرات امیر غلامی تشکر می‌کنم؛ وی از پیشکسوتان پدافند هوایی و همرزم شهید ستاری است و این خاطرات برای پدافند هوایی که نیروی تازه  تفکیک شده و اولویت اول نیروهای مسلح است، بسیار مفید است.

وی ادامه داد: در اینجا سلام گرم امیر صالحی فرمانده کل ارتش را نیز به خانواده شهید، میهمانان و دانشجویان این دانشگاه می‌رسانم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: از شهادت و شهید حرف زدن مانند این است که انسان بخواهد از بهشت و بهشتیان صحبت کند و بنده در خود چنین جایگاهی را نمی‌بینم لذا در بیان چند آیه از قرآن کریم و حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره شهیدان اکتفا می‌کنم.

امیر اسماعیلی در ادامه سخنان خود به دیدار سال گذشته خود با فرمانده معظم کل قوا اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته که محضر حضرت آقا شرفیاب شده بودم، آنقدر مطلب یادداشت کرده بودم اما وقتی روی ایشان را دیدم کل مطالب را بستم و گفتم آنقدر مطلب زیاد است که گفتن آنها سه روز طول می‌کشد اما سخنم را می‌خواهم از جایی آغاز کنم و ایشان گفتند از هر کجا که می‌‌خواهی صحبت کن.

وی ادامه داد: خدمت حضرت آقا گفتم که دانشگاه شهید ستاری خانه من است و درست است که سختی‌هایی که در این دانشگاه کشیدیم، به اندازه پیشکسوتان نبوده امابه اندازه خود سختی‌هایی کشیده‌ایم اما بنده حس می‌کنم به دانشگاهی نیاز داریم تا مانند شهید ستاری هفته‌ای چندین بار به دانشگاه برویم و با دانشجویان از نزدیک ارتباط داشته باشیم. حضرت آقا گفتند شما هم به دانشگاه هوایی بروید و بنده گفتم ما خودمان دانشگاه می‌خواهیم و با کلام نورانی ایشان و خواست ارتش، دانشگاه پدافند هوایی تاسیس شد البته خود ما هنوز سرگردان هستیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد که این دانشگاه تاسیس شد، این به دعای پیشکسوتان و نیروهای پدافند هوایی برمی‌گردد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء خاطرنشان کرد: 5 سال از تفکیک پدافند هوایی ارتش می‌گذرد و ما هر سال رزمایش بزرگی برگزار کرده‌ایم و اگر خون دل‌های شهید ستاری نبود، ما امروز اینجا نبودیم. ما همه از پیکر ارتش و نیروهای مسلح هستیم اما تاسیس این دانشگاه به عنوان یک نیاز حفظ می‌شد.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه هفته بعد از دیدار سال گذشته بنده با فرمانده کل قوا قرار بود رزمایشی را  همراه با نیروی هوایی ارتش و سپاه برگزار کنیم، گفت: در این دیدار عرض کردم که ابتکار شهید ستاری در عملیات والفجر 8 افتخار ماست و ما در حال حاضر قصد داریم این تاکتیک را که در اوایل سال 93 رقم خواهد خورد، روی این سیستم موشکی و این سیستم توپخانه‌ای اجرا کنیم. اما حضرت آقا فرمودند بروید روی اس‌200 انجام دهید و همان کاری که شهید ستاری انجام داد روی این سامانه انجام دهید.

وی با بیان اینکه شهید ستاری بنیانگذار دانشگاه پدافند هوایی است و ما بنیانگذار آن نیستیم، افزود: شهید ستاری در حالی قبل از پیروزی انقلاب وارد ارتش شد که در آن زمان جذبه‌های کاذبی وجود داشت و عده‌ قلیلی پای کار بودند اما شهید ستاری در سن 35 سالگی معاون عملیات پدافند هوایی شد که در آن زمان بالغ بر 20 افسر ارشد مانند سرهنگ تمام و سرهنگ 2 حضور داشت و این بدین معنی است که شهید ستاری لیاقت خود را نشان داده بود و بعد از آن با 20 سال سابقه، فرمانده نیروی هوایی می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، شهید ستاری را پدر فرماندهی و کنترل دانست و گفت: در زمان شهید ستاری کسی نمی‌توانست حتی روی فرماندهی و کنترل فکر کند اما فرماندهی و کنترل تز شهید ستاری بود و امروز نیز همایش فرماندهی و کنترل در کشور برگزار می‌شود و ایشان، استاد بنده و 9 نفر دیگر در همین زمینه بودند.

امیر اسماعیلی به سختی‌هایی که در دانشگاه هوایی شهید ستاری بود، گفت: زمانی در دانشگاه شهید ستاری حضور یافتیم که در قسمتی از آن اسرای جنگی نگهداری می‌شدند در صورتی که در هیچ یک از دانشگاه‌های کشور و یا دانشگاه‌های تازه تاسیس چنین شرایطی را نداشتند که دانشجو با اسرای جنگی در یک محل باشند و در چنین فضایی تدریس می‌کردیم و همان دانشجوها نه تنها امروز در دانشگاه‌های ارتش بلکه در دانشگاه‌های بیرون نیز ارشد و دکترا گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که شهید ستاری به شهادت رسید، یعنی تمام فارغ‌التحصیلان دوره اول دانشگاه هوایی با یکدیگر تماس می‌گرفتیم و می‌گفتیم بی‌پدر شدیم و بنده در زمان دانشجویی از دست ایشان سردوشی گرفتم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به خاطره‌ای از زمان فارغ‌التحصیلی خود گفت: برای جشن فارغ‌التحصیلی عده‌ای را انتخاب کرده بودند که بنده هم جزو آنهابودم اما شهید ستاری گفتند درست است که من افسر خوبی هستم اما قدم کوتاه است که بنده را کنار زدند. اما یک روز قبل از برگزاری مراسم امیر شوقی، شهید ستاری و تیمسار حاجی‌زاده در دانشگاه بنده را صدا کردند و شهید ستاری به من گفت تو هم فردا در مراسم هستی فقط خودت را مرتب کنم. من در آن زمان مانند امروز ریش می‌گذاشتم لذا فکر کردم منظور ایشان ریش‌هایم است و صورتم را اصلاح کردم و فردای آن روز که به مراسم رفتم شهید ستاری به امیر شوقی گفتند چرا فلانی اینطور آمده است که بنده گفتم به خاطر اینکه لباس‌هایم آراسته بود فکر کردم ریش‌هایم را می‌گویید و به همین خاطر آنها را اصلاح کردم.

[ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:موشک اس 200 + فرمانده کل قوا + کاوشگر روز, ] [ 7:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چند مکان زیبای جهان

- ترکیه


 

Derweze - ترکمنستان


 

Giant’s Causeway - ایرلند


 

Hitachi - ژاپن


 

Grand Buddha - چین


ادامه مطلب
[ شنبه 14 دی 1392برچسب:تصاویر زیبا + کاوشگر روز, ] [ 15:22 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

زیباترین سلام های نظامی

در این تصاویر زیباترین سلامهای نظامی را می بینید که جان برکفان حزب الله به حرم و ضریح حضرت زینب(س) نثار می کنند.

شهيد علي موسى كوراني

شهید علی سامی رعد

 

[ شنبه 14 دی 1392برچسب:تصاویر زیبا + کاوشگر روز + سلام نظامی, ] [ 7:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تصاویرمنتشرنشده ازسرلشکرشهید ستاری

شهید سرلشکر ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی که در سانحه هوایی به شهادت رسید.

 
 
 
 
[ شنبه 14 دی 1392برچسب:شهید ستاری + نیروی هوایی + کاوشگر روز, ] [ 7:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کویر شهداد کرمان

شهداد در بخش شهداد شهرستان کرمان قرار دارد. این شهر در حدود ۱۰۰ کیلومتری کرمان، مرکز استان و در کنارهٔ باختری دشت لوت قرار دارد.


ادامه مطلب
[ شنبه 14 دی 1392برچسب:تصاویر زیبا + کویر ایران + کاوشگر روز, ] [ 7:8 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

اکبر عبدی به همراه پدر و مادرش

[ شنبه 14 دی 1392برچسب:اکبر عبدی + بازیگر سینما + کاوشگر روز, ] [ 7:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شهادت عالم آل محمد حضرت امام رضا علیه السلام تسلیت باد

[ چهار شنبه 11 دی 1392برچسب:شهادت امام رضا + کاوشگر روز, ] [ 9:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

در اردوگاه بخش فارسی زبان صدای آمریکا (VOA) چه می گذرد؟

با به مدیریت رسیدن رامین عسگرد در بخش فارسی صدای آمریکا و قدرت یافتن ستاره درخشش، شبکه صدای آمریکا با پاره ای از اختلافات شدید داخلی روبرو شد،که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1.    چالش با جمشید چالنگی

چالنگی که در سال 2011 میلادی از صدای آمریکا اخراج شد، به این موضوع طی بیانیه ای در سال 2012 میلادی این گونه واکنش نشان می دهد: «از من پرسیده اید، کارگزاران جمهوری اسلامی به ویژه در واشنگتن چه نقشی در تعلیق (و اکنون برکناری) من از صدای آمریکا داشته اند؟ از من پرسیده اید آیا می توانم نام این افراد را فاش کنم؟ پرسیده اید نقش ویژه ی «هومن مجد» مترجم رسمی و مشاور محمود احمدی نژاد در این ماجرا چه بوده است؟»
 


چالنگی پس از مدتی نیز نحوه مدیریت صدای آمریکا را دیکتاتور گونه و مشابه ادارات دولتی شوروی سابق می داند،از سوی دیگر رفتن چالنگی موجب رفتن نوری زاده و سازگار از برنامه تفسیر خبر شبکه صدای آمریکا می شود.
اعتراضات شدید چالنگی با واکنش خشن گروه درخشش روبرو می شود به طوری که حتی او و گروه اش در پاره ای از نوشته های به اشتراک گذاشت در شبکه مجازی دلیل اخراج چالنگی را مزاحمت و روابط نامشروع با کارکنان صدای آمریکا اعلام می نمایند.
 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 دی 1392برچسب:بی بی سی فارسی + کاوشگر روز, ] [ 9:33 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حدیث روز/ پیروزی بر فتنه در کلام امیرالمومنین(ع)

میرالمومنین امام علی علیه‌السلام در خطبه‌ای که پس از حادثه جنگ نهروان ایراد کردند می‌فرمایند: امّا بعد، اي مردم، من چشم فتنه را در آوردم و آن را ريشه كن كردم، و جز من هيچ كس جرأت چنين كاري را نداشت، در آن روزگار كه تاريكي و موج فتنه همه‏ گير شده و بيماري واگير آن به اوج رسيده بود.
اينك پيش از آنكه مرا از دست دهيد، از علوم و اطّلاعاتم بهره بريد و پرسش كنيد.
سوگند به آن كه جانم در قبضه قدرت اوست، از هر رخدادي تا روز رستاخيز با خبرم و از هر گروهي كه دست كم يك صد نفر را رهبري كند و يا صد نفر را به گمراهي كشانَد، مطّلعم و شما را خبر دهم، و از سخنگو و پيشوا و پيشگامش با خبرم، و نيز مي‏‌دانم كه در كجا فرود آيند و بار گشايند و كدام يك از آنان كشته شوند و كدامين بميرند...
....
آري، آنگاه كه فتنه‌‏ها روي آورند، حقّ و باطل درهم آميزند و شبهه و سردرگمي ايجاد كنند، و هنگامي كه پشت كردند، شناخته شوند. فتنه‏‎ها چون بادها در گردشند، گاهي به شهري رسند و آنجا را مورد تاخت و تاز قرار دهند و زماني به شهر ديگر هجوم آورند.

بهوش باشيد كه خطرناک ترينِ فتنه‏‌ها از نظر من فتنه بني اميّه است كه فتنه‏‌اي كور و تاريك، و بلاي آن همه‏‌گير است. ولي گروهي خاص قربانيان آن خواهند شد.
آري، آن كه نيك بنگرد و حقيقت را دريابد، بپا خيزد و به رنج و بلا افتد، و آن كه چشم و گوش بسته بماند و تسليم امواج باطل گردد، سر در آخور كند و زنده بماند.....

متن حدیث:

أَمَّا بَعْدَ أَيُّهَا النَّاسُ فَأَنَاَ فَقَأْتُ عَيْنَ الْفِتْنَةِ وَ لَمْ يَكُنْ لِيَجْتَرِئَ عَلَيْهَا أَحَدٌ غَيْرِي بَعْدَ أَنْ مَاجَ غَيْهَبُهَا وَ اشْتَدَّ كَلَبُهَا فَاسْأَلُونِي قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِي فَوَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَا تَسْأَلُونِي عَنْ شَيْ‏ءٍ فِيمَا بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ السَّاعَةِ وَ لَا عَنْ فِئَةٍ تَهْدِي مِائَةً وَ تُضِلُّ مِائَةً إِلَّا أَنْبَأْتُكُمْ بِنَاعِقِهَا وَ قَائِدِهَا وَ سَائِقِهَا وَ مُنَاخِ رِكَابِهَا وَ مَحَطِّ رِحَالِهَا وَ مَنْ يُقْتَلُ مِنْ أَهْلِهَا قَتْلًا وَ مَنْ يَمُوتُ مِنْهُمْ مَوْتاً وَ لَوْ قَدْ فَقَدْتُمُونِي وَ نَزَلَتْ بِكُمْ كَرَائِهُ الْأُمُورِ وَ حَوَازِبُ الْخُطُوبِ لَأَطْرَقَ كَثِيرٌ مِنَ السَّائِلِينَ وَ فَشِلَ كَثِيرٌ مِنَ الْمَسْئُولِينَ وَ ذَلِكَ إِذَا قَلَّصَتْ حَرْبُكُمْ وَ شَمَّرَتْ عَنْ سَاقٍ وَ ضَاقَتِ الدُّنْيَا عَلَيْكُمْ ضِيقاً تَسْتَطِيلُونَ أَيَّامَ الْبَلَاءِ عَلَيْكُمْ حَتَّى يَفْتَحَ اللَّهُ لِبَقِيَّةِ الْأَبْرَارِ مِنْكُمْ إِنَّ الْفِتَنَ إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ نَبَّهَتْ يُنْكَرْنَ مُقْبِلَاتٍ وَ يُعْرَفْنَ مُدْبِرَاتٍ يَحُمْنَ حَوْمَ الرِّيَاحِ يُصِبْنَ بَلَداً وَ يُخْطِئْنَ بَلَداً أَلَا إِنَّ أَخْوَفَ الْفِتَنِ عِنْدِي عَلَيْكُمْ فِتْنَةُ بَنِي أُمَيَّةَ فَإِنَّهَا فِتْنَةٌ عَمْيَاءُ مُظْلِمَةٌ عَمَّتْ خُطَّتُهَا وَ خُصَّتْ بَلِيَّتُهَا وَ أَصَابَ الْبَلَاءُ مَنْ أَبْصَرَ فِيهَا وَ أَخْطَأَ الْبَلَاءُ مَنْ عَمِيَ عَنْهَا وَ ايْمُ اللَّهِ لَتَجِدُنَّ بَنِي أُمَيَّةَ لَكُمْ أَرْبَابَ سَوْءٍ بَعْدِي....

[ دو شنبه 9 دی 1392برچسب:کلام گهربار + کاوشگر روز, ] [ 9:32 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بیانیه ارتش به مناسبت 9 دی

بیانیه ارتش به مناسبت فرا رسیدن حماسه 9 دی

یک شنبه ۸/۱۰/۹۲

جوشش میلیونی ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی در 9 دی 1388 و اعلام انزجار آنان از فتنه انگیزان و کینه توزان داخلی و خارجی بیش از همه بیانگر این واقعیت است که آرمان های والای انقلاب هرگز در پیچ و تاب جریان ها و جنا ح های سیاسی از مسیر حقیقی خود منحرف نخواهد شد.

[ دو شنبه 9 دی 1392برچسب:حماسه + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 8:56 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ولایت پذیری، مهم ترین عنصر درشکل گیری حماسه 9دی بود

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی اظهار داشت : ولایت پذیری مهم ترین عنصر درشکل گیری حماسه 9دی بود.

[ دو شنبه 9 دی 1392برچسب:عقیدتی سیاسی ارتش + حماسه + کاوشگر روز, ] [ 8:55 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تماس‌ بند‌ر‌بن‌سلطان با گروهک منافقین

منابع آگاه اعلام کردند که «بندربن‌ سلطان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان اخیرا با هدف افزایش حملات انفجاری در ایران و کاهش فشار بر گردان‌های سلفی جهادی در سوریه با سران گروهک تروریستی منافقین در انگلیس تماس‌های سری برقرار نموده است.
این منابع افزودند: بندر بن‌سلطان به فرماندهان گروهک منافقین وعده داده که بیش از 10 هزار نیروی سلفی جهادی از سراسر جهان برای این گروهک بفرستد تا به آنها  برای انجام حملات تروریستی در سرزمین‌های ایران کمک کنند.
«بندر‌بن‌سلطان» همچنین وعده داده است که اهل سنت اهواز و بلوچستان و مناطق سنی مجاور ایران را به عضویت این سازمان در بیاورد.
رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان همچنین به گروهک ورشکسته منافقین وعده داده است که سلاح‌های سنگین و موشک و بمب برای آن‌ها فرستاده و  بودجه فعالیت‌های مسلحانه این گروه را تامین کند.

[ یک شنبه 8 دی 1392برچسب:منافقین + بندر بن سلطان + کاوشگر روز, ] [ 8:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

افزایش فساداخلاقی در ارتش آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، بر اساس ارزیابی اطلاعات اولیه دولت در سال مالی 2013 که از اکتبر 2012 آغاز شد، در ارتش آمریکا بیش از 5000 مورد تجاوز جنسی گزارش شده است.
این اطلاعات در مقایسه با یک ارزیابی که پیشتر منتشر شده است، نشان می‌دهد در 9 ماهه اول سال جاری میلادی میزان حملات جنسی در ارتش آمریکا 46 درصد افزایش یافته است.
این اطلاعات جدید در ارتباط با تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا یک هفته پس از آن منتشر شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به رهبران ارتش این کشور دستور داد تا این مشکل را بررسی کنند.
سرهنگ کاترین ویلکینسون، سخنگوی پنتاگون گفت: حدود 10 درصد از گزارش‌های مربوط به کل سال 2013 مربوط به حوادثی است که پیش از آنکه قربانی وارد ارتش شود رخ داده‌اند در حالی که این میزان برای 3374 مورد گزارش تجاوز جنسی سال مالی 2012 حدود چهار درصد بود. این حقیقت که قربانیان جرات به اعلام شکایت کرده‌اند از جمله که هر چه بیشتر حوادث مربوط به پیش از ورود به نیروهای مسلح گزارش می‌شود نشان دهنده این است که اعتماد بیشتری به پاسخگویی به شکایت در ارتش به وجود آمده است.

[ یک شنبه 8 دی 1392برچسب:ارتش آمریکا + فساد اخلاقی + کاوشگر روز, ] [ 8:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

سخنان گهربار ....

سخن پیامبر(ص)درباره کسانی که سبب تاخیر كيفر اهل زمین هستند

 
پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله در حدیثی گهربار دوستی دیگران، دلبستگی به مساجد و استغفار سحرگاهی را صفات افرادی دانسته‌اند که خداوند به سبب آنان کیفر را از اهل زمین بازمی‌دارد.
متن حدیث:

يَقولُ اللّه‏ُ تَبارَكَ و تَعالى : إنَّ أحَبَّ العِبادِ إلَيَّ المُتَحابّونَ مِن أجلي ، المُتَعَلِّقَةُ قُلوبُهُم بِالمَساجِدِ ، وَالمُستَغِفرونَ بِالأَسحارِ ، اُولئِكَ إذا أرَدتُ بِأَهلِ الأَرضِ عُقوبَةً ذَكَرتُهُم فَصَرَفتُ العُقوبَةَ عَنهُم.
ترجمه حدیث:
 خداوند تبارك و تعالى می‌فرمايد: محبوب‏ترينِ بندگانم نزد من، كسانى هستند كه برا من با يكديگر دوستى می‌كنند، دل‏بسته مسجدها هستند. و سحرگاهان به استغفار مشغولند. آنان هستند كه هرگاه بخواهم زمينيان را كيفرى دهم، يادشان می‌كنم و به سبب آنان، كيفر را از زمينيان بازمی‌دارم.


[ یک شنبه 8 دی 1392برچسب:حدیث روز + سخنان گهربار + کاوشگر روز, ] [ 8:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جزئیات ماموریت 28 ناوگروه ایران

نیروی دریایی راهبردی ارتش علاوه بر نجات کشتی‌های نفتکش،گازبر و تجاری کشور از دست دزدان دریایی در خلیج عدن و سواحل سومالی کشتی‌های زیادی را از کشورهای مختلف مثل آمریکا، پاکستان، لیبریا، سنگاپوری را نیز از دست دزدان دریایی خارج کرد به طوری که امروزه ایران تسلط کاملی بر مدار 10 درجه آبهای آزاد دارد که یک سوم تجارت دنیا در این منطقه صورت می‌گیرد.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 7 دی 1392برچسب:نیروی دریایی + کاوشگر روز, ] [ 10:27 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

کاریکاتور : آلودگی هوا

کاریکاتور : آلودگی هوا

[ شنبه 7 دی 1392برچسب:کاریکاتور + آلودگی هوا + کاوشگر روز, ] [ 10:25 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مسیج اشتباهی

مسيج اشتباهى برام اومد بدین شرح که :
رسيدى پاريس خبر بده،
جلسه ى هيئت مديره هم فرداست،
حالا من داشتم باب اسفنجى ميديدم...

 جواب دادم
ok

به نظرتون کار بدی کردم ؟!!

[ شنبه 7 دی 1392برچسب:طنز + کاوشگر روز, ] [ 10:19 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شب اربعین و برنامه های توهین آمیز ماهواره

شبکه های ماهواره ای که به زبان فارسی برنامه پخش می کنند، هدف خود از تأسیس شبکه و پخش برنامه برای ایرانیان را احترام به سلیقه و نظر مخاطب ایرانی بیان می کنند و از "صداقت" و "رفتار حرفه ای" می گویند؛ اما آیا واقعیت هم همین است؟ 

به ادامه مطلب برید تا اوج توهین این شبکه ها رو به مقدسات ما مشاهده کنید...


ادامه مطلب
[ شنبه 7 دی 1392برچسب:بی بی سی فارسی + توهین + کاوشگر روز, ] [ 10:17 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

عکس: رهبر معظم انقلاب بر فراز دیوار چین

[ شنبه 7 دی 1392برچسب:دیوار چین + رهبر معظم انقلاب + کاوشگر روز, ] [ 10:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 55 56 57 58 59 ... 74 صفحه بعد