آستانه تحمل مردم برای افزایش قیمت‌ها پایین آمده است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم برای افزایش قیمت‌ها پایین آمده است، گفت: مجوزی برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل به دولت نداده‌ایم.

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی    با اشاره به اظهارات اخیر محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت مبنی بر اینکه «در بودجه سال 96، دولت اجازه دارد تا سقف 48 هزار میلیارد تومان نسبت به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اقدام و درآمدی کسب کند و اکنون 16 هزار میلیارد تومان کسری در این مبلغ وجود دارد که آن را با گران کردن حامل‌های انرژی باید جبران کرد» گفت: مجلس چنین مجوزی به دولت در بودجه سال 96 نداده است.

وی با بیان اینکه دولت باید اعلام کند طبق کدام مصوبه مجلس قصد دارد قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه گازوئیل و بنزین را افزایش دهد، ادامه داد: دولت پیشنهادات خود در لایحه بودجه سال 97 برای  افزایش قیمت حامل‌های انرژی را  به مجلس ارائه کرده است که به‌نظر بنده این پیشنهادات در صحن علنی و کمیسیون انرژی رأی نخواهد آورد.

[ یک شنبه 3 دی 1396برچسب:گرانی + تورم + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:44 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

همکاری مجلس و ستادکل نیروهای مسلح برای تقویت بنیه دفاعی

جنگنده ارتش و سپاه

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی می‌گوید: هماهنگی لازم برای بررسی بودجه دفاعی سال ۹۷ و نیاز‌های بخش دفاعی کشور را با ستادکل نیروهای مسلح انجام خواهیم داد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:با اشاره به تکالیف مشخص‌شده در برنامه ششم توسعه درباره تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: بر این اساس باید 5 درصد بودجه عمومی کشور به تقویت بنیه دفاعی کشور اختصاص یابد و اگر دولت به همین تکلیف قانونی عمل کند کافی است.

[ یک شنبه 3 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دفاع از تمامیت ارضی و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده همه ما است

دفاع از تمامیت ارضی و صیانت از استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده همه ما است

  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف سومین دوره رزم مقدماتی دانش‌پژوهان ارتش که صبح امروز در مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه برگزار شد، ضمن تبریک پایان دوره رزم مقدماتی به درجه‌داران جوان آجا، اظهار کرد: شما عزیزان امروز رسما به صف مجاهدان ارتش جمهوری اسلامی پیوستید که جای افتخار دارد.

وی افزود: امروز شما جوانان جا پای مردان بزرگ و با اراده‌ای گذاشته‌اید که هشت سال دفاع مقدس را با موفقیت پشت سر گذاشتند و در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.

سیاری با اشاره به وظایف و ماموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: طبق ماموریت هایی که برای ارتش کشور در نظر گرفته شده، دفاع از تمامیت ارضی و حفظ و صیانت از استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده تک تک ما است.

[ یک شنبه 3 دی 1396برچسب:اخبار ارتش + کاوشگر روز, ] [ 11:43 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

مراسم تحلیف دانش پژوهان مراکز آموزشی آجا برگزار شد

مراسم تحلیف دانش پژوهان مراکز آموزشی آجا برگزار شد

  مراسم تحلیف سومین دوره رزم مقدماتی دانش پژوهان آموزشگاه‌های نظامی ارتش با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش در مرکز آموزش درجه داری جوادالائمه برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار سیاری، امیر خلبان نصیرزاده، امیر حمزه علی کاویانی، امیر نوذر نعمتی و معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی حضور داشتند.

در این مراسم بیش از ۸۰۰ درجه‌دار پس از گذراندن آموزش‌های شبانه روزی دو ماهه امروز به دریافت سردوشی مفتخر شده و برای انجام وظایف و مسئولیت های خطیر وارد یگان هایی از نیروی زمینی، هوایی، قرارگاه پدافند هوایی و نیروی دریایی می شوند.

[ یک شنبه 3 دی 1396برچسب:اخبار ارتش +‌کاوشگر روز, ] [ 11:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

افزایش نیافتن حقوق بازنشستگان یک تبعیض واضح است

سمیه محمودی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نیافتن حقوق بازنشستگان یک تبعیض واضح بوده و اصل تبعیض سبب نارضایتی شده است.

سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید به این نکته اشاره کرد که این موضوع به صورت قانون در برنامه ششم توسعه آورده شده اما اجرایی نشده و باید در بودجه سال 97 منابع مالی در نظر گرفته شود.

وی افزود: بازنشستگان همواره در جلسات و دیدارهای مختلف خواستار این همسان‌سازی بوده و می‌خواهند که عدالت در پرداختی‌ها رعایت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این اختلاف و نارضایتی زمانی به وجود آمد که حقوق شاغلان افزایش پیدا کرد و حقوق بازنشستگان سر جای خود ماند این یک تبعیض واضح است و اصل تبعیض سبب نارضایتی شده است.

وی بیان کرد: مسأله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم گنجانده شده و اکنون دولت موظف به اجرای آن است، اما تاکنون از سوی دولت اقدامی در این باره انجام نشده است.

محمودی تصریح کرد: این را باید در نظر گرفت که یک بازنشسته شرایط زندگی سخت‌تر و پر هزینه‌تری نسبت به شاغلان دارد که در یک برهه زمانی نادیده گرفته شده و تنها راه حل، دیدن منابع مالی در بودجه 97 است.

[ یک شنبه 3 دی 1396برچسب:اخبار روز + بازنشستگان + کاوشگر روز, ] [ 11:42 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

تکذیب کسرخدمت برای «سرباز مهارت»

نشست خبری سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر کسرخدمت برای «سرباز مهارت» با رد این مطلب توضیحاتی را ارائه داد.

[ یک شنبه 3 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:41 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بیانیه سفارت در خصوص اقدام منفی یک مقام حزبی هلند

سفارت ایران

سفارت ایران در هلند طی بیانیه‌ای به خبرسازی یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور درباره هدایای سفارت به نمایندگان مجلس هلند واکنش نشان داد.

[ یک شنبه 3 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:40 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شکسته‌شدن رکورد آلودگی هوا؛

سر خُم "وارداتچی‌های بنزین سلامت"

 
وضعیت بنفش واردات بنزین

همه به‌یاد داریم داستان‌سرایی مسئولانی را که متهم اصلی آلودگی هوای کلان‌شهرها را بنزین‌ تولید داخل می‌دانستند و با توقف تولید بنزین داخلی و دایر شدن واردات بنزین توسط چهره‌های خاص، امروز مردم کلان‌شهرهای کشور در حال خفه‌شدن در رکورد آلودگی هوا هستند.

[ یک شنبه 3 دی 1396برچسب:اخبار روز + آلودگی هوا + کاوشگر روز, ] [ 11:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

گسل ماهدشت هنوز فعال است؛ تهرانی‌ها هوشیار باشند

حضور مردم پس از زلزله درخیابان های شهر تهران

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اطلاعات دستگاه‌های شتاب‌نگار و لرزه‌نگار نشان می‌دهد گسل ماهدشت هنوز فعال است، گفت: شهروندان تهران و حومه حتماً هوشیار باشند.

[ یک شنبه 3 دی 1396برچسب:زلزله + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:39 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شهردار تهران در زمان زلزله کجا بود

پرویز سروری

عضو سابق شورای شهر تهران ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت شهری اصلاح‌طلبان در بخش‌های مختلف گفت: در زلزله شهر تهران این سؤال مطرح می‌شود که آقای نجفی کجا بودند و چه‌نقشی را در جلسات مدیریت بحران شهر تهران داشتند.

[ یک شنبه 3 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 11:37 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

سالروز تولد حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام مبارک باد

[ شنبه 2 دی 1396برچسب:سالروز تولد + حضرت عبدالعظیم حسنی + کاوشگر روز, ] [ 13:16 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آماده‌ باش بیمارستان‌ها، کادرهای پزشکی و تیم‌های امداد ارتش

سرتیپ دوم دکتر شهنام بابلی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از وقوع زلزله در تهران، برابر دستور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تیم‌های پزشکی نیروی زمینی ارتش با برپایی چادرهای امداد و درمان در کوی سازمانی شعبانیه، امیرالمومنین و اداره بهداشت و درمان در آماده باش کامل هستند.

برپایی چادرهای امداد و درمان در چند نقطه از مراکز نیروی زمینی ارتش

[ شنبه 2 دی 1396برچسب:اخبار روز + ارتش + کا,وشگر روز, ] [ 13:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

جایزه آمریکا برای دستگیری شیخ اکرم الکعبی

جایزه آمریکا برای دستگیری شیخ اکرم الکعبی+ سندبه نقل از دفتر رسانه‌ای مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء که حیات جهادی خود را از دوران رژیم بعث عراق آغاز کرده است، پس از سرنگونی «صدام حسین» دیکتاتور معدوم به مبارزه با اشغالگران آمریکایی پرداخت.

تصویر دیده‌نشده‌ای که برای نخستین بار از حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» انتشار یافته، مربوط به زمانی است که وی از زندان آمریکایی‌ها در عراق گریخته و نام و تصویرش در لیست عناصر تحت تعقیب اشغالگران قرار گرفته است.

در مقطع مورد اشاره (نزدیک به 10 سال قبل)، ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا برای هرگونه کمک منجر به دستگیری شیخ اکرم الکعبی، ۵۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده بودند.

وی اکنون پس از گذشت سال‌ها، جنبش مقاومتی را رهبری می‌کند که رزمندگانش عهده‌دار امنیت عراق و حفاظت از حرم‌های اهل‌بیت(ع) و حریم مردم مظلوم سوریه شده‌اند و از همین‌رو، کنگره ایالات متحده در تکاپوی تصویب لایحه تحریمی مقاومت اسلامی نُجَباء است.

[ شنبه 2 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:15 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

آغاز پخش فصل تازه خندوانه در آستانه عید نوروز/ جناب‌خان می‌آید

پخش خندوانه در آستانه نوروز/ جناب خان می آید

دیروز مجید صالحی مهمان برنامه تلویزیونی من و شما بود.

در اثنای گفتگو با این بازیگر، رامبد جوان روی خط آمد و خبرهای تازه ای از پخش فصل تازه خندوانه و حضور جناب خان داد.

جوان درباره زمان احتمالی پخش خندوانه گفت: پخش خندوانه احتمالا از چند روز مانده به عید نوروز آغاز می شود.

وی درباره حضور جناب خان در این برنامه گفت: ان شاء الله جناب خان در فصل جدید خندوانه خواهد بود. خواستیم جناب خان سورپرایز ما در فصل تازه باشد، اما دیگر همه جا گفتند و نشد.

[ شنبه 2 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:14 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دولت و نیروهای مسلح تا بازگشت شرایط عادی‌ در کنار زلزله‌زدگان حضور دارند‌

نیروهای مسلح در کنار دولت تا بازگشت شرایط عادی‌ در کنار زلزله‌زدگان حضور دارد‌

  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استاندار کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، نماینده کرمانشاه در مجلس، فرمانده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب کشور، معاونین وزیر دفاع و مدیران ارشد استان کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد.

‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این جلسه با تسلیت درگذشت جانباختگان زلزله در استان کرمانشاه اظهار داشت: نیروهای مسلح در کنار دولت از تمام ظرفیت‌ها برای امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان به نحو مطلوب استفاده کردند.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد:خدمات‌رسانی مسئولان به زلزله‌زدگان با قوت ادامه دارد و تا بازگشت شرایط عادی، دولت و نیروهای مسلح در کنار زلزله‌زدگان حضور خواهند داشت.

[ شنبه 2 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:13 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

وزارت دفاع برای مردم روستای زلزله‌زده قلعه‌داری کرمانشاه 50 واحد مسکونی می‌سازد

وزارت دفاع برای مردم روستای زلزله‌زده قلعه‌داری کرمانشاه 50 واحد مسکونی می‌سازد

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور به روستای قلعه‌داری کرمانشاه رفته است، ضمن گفت‌و‌گو با مردم این روستا، در جریان مشکلات و کمبودهای آنها قرار گرفت و در پی درخواست مردم، دستور ساخت 50 واحد مسکونی توسط وزارت دفاع تا مرحله سفت‌کاری را برای مردم این روستا صادر کرد.

وزیر دفاع همچنین کلنگ آغاز ساخت این 50 واحد مسکونی را با حضور مردم این روستا و جمعی از مسئولان منطقه به زمین زد.

در حاشیه این مراسم امیر سرتیپ حاتمی با «یوسف» یکی از کودکان این روستا که در زلزله پدر و مادرش را از دست داده بود دیدار و با وی ابراز همدردی کرد.

[ شنبه 2 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:11 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

طراحی سریع ترین جنگنده رهگیر جهان توسط روسیه

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون اعلام کرد: هواپیمای جدید نسل پنجم میگ-41 یا هواپیمای رهگیر دور برد، سریعترین هواپیمای جنگنده شکاری در جهان و حداکثر رادار گریز خواهد بود.

ویکتور بونداریف اظهار داشت: این هواپیما نه تنها قادر به مقابله با تهدیدات استاندارد با مانور کم، مثل موشکهای بالدار، پهپادها و بمب افکن ها، بلکه با موشکهای مافوق صوت خواهد بود.

روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه نوشت: جنگنده رهگیر میگ-41 در زمان حاضر مراحل علمی و آزمایش را می گذارند. این جنگنده در جهان بی نظیر است.

جنگنده جدید روسی به تسلیحات جدید از جمله موشک های هوا به هوای ار-37 مجهز خواهد شد.

انتظار می رود جنگنده میگ 41 جایگزین جنگنده میگ-31 شود که در دهه 1970 میلادی در دوره شوروی سابق طراحی شده و در حال کهنه شدن است.

[ شنبه 2 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:10 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

صف‌بندی جدیدی علیه ایران در منطقه در حال شکل‌گیری است

صف‌بندی جدیدی علیه ایران در منطقه در حال شکل‌گیری است

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در سفر اخیر خود به افغانستان، اتهامات بی‌اساسی را علیه ایران تکرار کرد.

معاون رئیس‌جمهور افغانستان با ادعای اینکه ایران تهدیدی برای منطقه است مدعی شد: تهدید فزاینده ایران در منطقه موجب صف‌بندیها و اتحادهای جدیدی در منطقه می‌شود.

وی در ادامه اتهام‌زنی‌های همیشگی مقامات آمریکایی افزود: افزایش تهدید ایران در منطقه موجب شده که بسیاری از کشورهای عرب منطقه درگیر چیزی شوند که می‌توان آن را آغاز یک اتحاد جدید در منطقه توصیف کرد.

مایک پنس، روز جمعه در دیداری سرزده به افغانستان سفر کرد و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

[ شنبه 2 دی 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

همایش سراسری فرماندهان ارتش آغاز شد

همایش سراسری فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان ارتش انقلابی، دقایقی قبل با حضور  سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح آغاز شد.

همایش سراسری فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان "ارتش انقلابی" به‌مدت دو روز در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می‌شود.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 13:12 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

حمله مردم سلیمانیه به دفاتر حزب بارزانی

کردستان عراق

 

مردم خشمگین سلیمانیه که از سیاست‌های ناکارآمد و فساد گسترده خانواده بارزانی در اربیل به ستوه آمده‌اند، به دفاتر حزب وی در سلیمانیه حمله کردند.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

قیمت رسمی بنزین اعلام شد

 بنزین

 

در لایحه بودجه 97 راهکار تامین منابع برای اشتغالزایی افزایش قیمت بنزین و گازوئیل عنوان شده است و مهمترین دلیل آن رسیدن قیمت بنزین و گازوئیل به قیمت فوب خلیج فارس است. در حال حاضر شکاف زیادی بین قیمت سوخت در کشورمان با کشورهای اطراف وجود دارد. به عنوان نمونه در حالی که قیمت گازوئیل در کشورمان 300 تومان است این قیمت در بسیاری از کشورهای اطراف 6000 تومان است واین مساله زمینه را برای افزایش قاچاق و مشکلات این چنینی فراهم کرده است.  در واقع به دولت این اجازه داده شده تا از محل افزایش قیمت سوخت درآمدزایی کند. بر اساس بودجه 97 قیمت بنزین لیتری 1500 و گازوئیل 400 تومان می شود و البته دولت در اجرای آن مختار است و هنوز زمان آن مشخص نیست.  این لایحه در صورت موافقت مجلس 17 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت دارد و برنامه ریزی شده تا این منابع صرف اشتغال شود.

 

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:افزایش قیمت بنزین + اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:7 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ناوگان بالگردی افغانستان

بالگرد افغانی

 ، یکی از جملات کلیدی و مهمی که رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا در سالجاری بیان کردند، عبارت "برخی میگویند چالش هزینه دارد؛ بله، اما سازش هم هزینه دارد"، است که با نگاهی به اتفاقات و رخدادهای منطقه، مصادیق آن روز به روز بیشتر مشخص می شود. یکی از جدیدترین مصادیق جالب و تاسف انگیز این موضوع را می توان در نحوه برخورد دولت و ارتش آمریکا با نیروهای مسلح کشوری گرفتار و مملو از مشکل افغانستان دانست.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

چرا عربستان مهمترین بازنده تصمیم جدید ترامپ است؟

ترامپ و سلمان

 افکار عمومی جهان اسلام به عنوان یک بازیگر جدید وارد میدان شده در حالی که تحولات اخیر، عربستان و اسرائیل را در یک جبهه و روبروی ملل عرب قرار داده است.

 مقامات سعودی به ترامپ اطمینان داده‌اند که در صورت تغییر محل سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس، اجازه نخواهند داد تظاهرات و اعتراض‌ها در منطقه به جایی برسد و به زودی سر و ته آن را هم می‌آورند، غافل از اینکه مهمترین بازنده تصمیم متهورانه ترامپ در شرایط کنونی، ریاض خواهد بود.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:6 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

فرمانده کل ارتش با رئیس مجلس دیدار کرد

 

فرمانده ارتش با رئیس مجلس دیدار کرد

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار موضوعاتی از قبیل لایحه بودجه سال 97، چگونگی محقق شدن حکم فرماندهی معظم کل قوا در بودجه سال 97 در محورهای ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و رفع نیازهای معیشتی و نیز چگونگی اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 13:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض، گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.

وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.

حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:5 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر را رد کرد

 

شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر را رد کرد

 عباسعلی کدخدایی شامگاه دوشنبه طی مطلبی که در کانال فضای مجازی شخصی وی منتشر شد با اعلام این مطلب و انتشار رونوشت نظر شورای نگهبان درباره طرح دو فوریت اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، که به امضای محمدرضا علیزاده قائم مقام دبیر ورای نگهبان رسیده، آورده است: در جلسه مصوب 22 آذرماه سال 1396 مجلس شورای اسلامی و در جلسه همان روز شورای نگهبان، این موضوع بررسی شد و نظر شورا به شرح زیر اعلام شد:

1- نظر به اینکه طبق اصل 13 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اقلیت های دینی در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزاد هستند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می کنند و نیز به تجویز فراز دوم اصل 64 قانون اساسی نمایندگان را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب می نمایند، لذا با توجه به اصول مذکور و نیز با عنایت به مفاد اصول 100 و 105 و مفهوم اصل 12قانون اساسی، تبصره 1 ماده 1 مغایر قانون اساسی شناخته شد.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:4 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

بازگشت پیکر پاک ۵۵ شهید دفاع مقدس به کشور

 

 پیکر گلگون کفن ۵۵ شهید ایران دوران دفاع مقدس که روزهای اخیر در خاک کشور عراق تفحص شده اند، از طریق مرز شلمچه تحویل مقامات کشورمان شد.

آئین ورود این شهدا با حضور گسترده جوانان، بسیجیان، خانواده معزز شهدا واقشار مختلف مردم خرمشهر و دیگر شهرهای استان خوزستان برگزار شد.


سردار سید محمد باقرزاده مسؤول کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم حضور پیدا کرد.

همچنین مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدا ساعت۲۰ امروز در معراج شهدای اهواز (پادگان شهید محمودوند) واقع در اهواز سه‌راهی خرمشهر برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان و مداحی حجت الاسلام سعید شحیطاط همراه خواهد بود. 

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

دشمنان امروز جنگ نرم را آغاز کرده‌اند تا بر ذهن جونان تسلط پیدا کنند

 

عمل به قرآن تنها راه مقابله با اقدامات دشمن است/ دشمنان امروز جنگ نرم را آغاز کرده‌اند تا بر ذهن جونان تسلط پیدا کنند

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین اختتامیه سی‌وهفتمین دروه مسابقات قرآنی آجا که صبح امروز دوشنبه بیست‌وهفتم آذر در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: از ۲۲ بهمن ۵۷ که انقلاب پیروز شد دشمن علیه کشور ما اقدام کرده، چرا که مسیر نظام اسلامی خلاف مسیر آنها است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به این موضوع که ما با استکبار جهانی هیچ وجه مشترکی نداریم، ادامه داد: استکبار به دنبال سلطه است و ما به دنبال راه خدا هستیم؛ از سوی دیگر چون منافع دشمنان با پیروزی انقلاب در ایران از بین رفت دشمنی را برای شکست انقلاب آغاز کردند.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + ارتش + کاوشگر روز, ] [ 13:3 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

هسته‌ای شدن عربستان؛ رویای بی‌تعبیر آل سعود

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که دولت دونالد ترامپ برخلاف سیاست چند دهه گذشته آمریکا در حال گفتگو برای ارزیابی امکان انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان است؛ اقدامی که می‌توان آن را آغازی بر عدم تعادل در  سیستم بازدارندگی منطقه خاورمیانه دانست.

هسته‌ای شدن عربستان رویای بی‌تعبیر است

 

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]

وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

 

اتونشر/// وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/ دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی   درباره وضعیت بودجه دفاعی و امنیتی کشور در سال ۹۷ گفت: وضعیت بودجه دفاعی در لایحه بودجه سال ۹۷ مناسب نیست، در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش می‌کنیم نواقص آن جبران شود  و بودجه بخش دفاعی کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در برنامه ششم توسعه تصویب کرد که سالانه پنج درصد از بودجه عمومی کشور باید به بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند، ادامه داد: مجلس قانون بی‌جهت و بدون فلسفه تصویب نمی‌کند، ما حرفی ورای  قانون نمی‌زنیم و از دولت انتظار داریم به تکالیف قانونی‌اش عمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: متأسفانه بودجه‌ای که دولت برای بخش دفاعی کشور در نظر گرفته است با میزانی که در برنامه ششم توسعه تصویب شده، فاصله چند ده هزار میلیاردی دارد.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نسبت به بودجه دفاعی کشور دغدغه دارد، اظهار کرد: امنیت اولویت اول ماست چرا که به صورت علنی از سوی دشمنان تهدید می‌شویم و باید در حوزه دفاعی کاملا آماده باشیم.

وی افزود: کسانی که در مرز‌های کشور از امنیت‌مان دفاع می‌کنند و شبانه روز  با گروه‌های تروریستی و خرابکار در حال مبارزه هستند، نباید دغدغه معیشت خانواده‌هایشان را داشته باشند لذا با توجه به این مسائل، بودجه دفاعی کشور باید افزایش یابد.

[ سه شنبه 28 آذر 1396برچسب:اخبار روز + کاوشگر روز, ] [ 13:2 ] [ رضا ملک زاده ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 74 صفحه بعد